Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
28 Ocak 2020 Salı - 14:15

Ford Trucks Metinler; "F-MAX Bizim Gururumuz"

Merkezi Kayseri’de bulunan ve toplamda 6 ilde faaliyet gösteren Ford Trucks Metinler ile sundukları hizmetleri ve gelecek döneme ilişkin planlarını değerlendirdik.

Ford Trucks Metinler Genel Müdürü Mehmet Güler, Satış Müdürü Erdal Altunbaşak ve Servis Müdürü Mehmet Murat Aras ile gerçekleştirdiğimiz röportajlarda, Ford Trucks’ın yeni çekicisi F-MAX önemli bir yer edindi. F-MAX’in kendileri için gurur kaynağı olduğunu belirten yetkililer, kullanıcılardan da olumlu geri bildirimler aldıklarının altını çizdiler.

“25 Personelimiz ve Gezici Servis Aracımızla ‘4S’ Olarak Hizmet Veriyoruz”

Ford Trucks Metinler Genel Müdürü Mehmet Güler, müşteri memnuniyetini her zaman üst seviyede tuttuklarını söyledi. Gezici servis araçlarıyla da müşterilerinin her zaman yanında yer aldıklarını kaydeden Güler “Ford Trucks Metinler olarak Kayseri’de faaliyet gösteriyoruz. Kayseri, Sivas, Nevşehir, Yozgat, Niğde ve Kırşehir dâhil olmak üzere 6 ilde faaliyetlerimiz bulunuyor. Ford Trucks’ın bütün ürünlerini pazarlamaktayız. Kayseri’deki merkez plazamız 12 dönümlük arazi üzerinde yer alıyor. Servisimiz ise 5 bin 500 metrekare kapalı alana sahip. 25 personelimiz ve gezici servis aracımızla ‘4S’ olarak hizmet veriyoruz.” dedi.

“Yol Haritamızın En Büyük Ayağını ise Negatif Olmamak Oluşturdu”

Sektörde yaşanan ekonomik daralmayı yorumlayan Güler “Ülkemizde meydana gelen ulusal ve global ekonomik göstergeler, 2018 yılının Ağustos ayı ile birlikte bir karışıklık yarattı. Döviz kurlarında meydana gelen ani yükselme bizleri de etkiledi. Endüstrimiz yüzde 50 civarında kayba uğradı. Bu kaybı kendi içerimizde analiz ederek, stratejilerimizi gözden geçirerek ve ekibimizi iyi motive ederek bertaraf etmeye çalıştık. Yol haritamızın en büyük ayağını ise negatif olmamak oluşturdu. Hiçbir zaman kendimizi plazamıza hapsetmeyi düşünmedik. Her zaman sahada pazarlama yönüne ağırlık vermeyi seçtik. Bu nedenle ağır vasıta sahibi müşterilerimize düzenli ziyaretlerde bulunduk. Onlara tekrar tekrar dokunma ihtiyacı hissettik. Garanti dışı araçlarımızı servise nasıl getireceğimizi, müşterilerimizi buraya yeniden nasıl davet edeceğimizi ve onlara nasıl kampanyalar düzenleyeceğimizi merkezimizle beraber planladık.” diye konuştu.

“Yüzde 50’ye Varan Pazar Payı Bizleri Memnun Ediyor”

Bölgedeki pazar payını arttırmanın yanı sıra müşteri memnuniyetini artırmak için daha çok gayret gösterdiklerine değinen Güler “Kayseri’de yüzde 22.2 Ford’un pazar payı mevcut. Bölgemizdeki diğer illeri de değerlendirirsek, yüzde 50’ye varan pazar payı bizleri memnun ediyor. Bu pazar payına ulaşmamızda emeği olan arkadaşlarımıza ben bir kez daha teşekkür ediyorum. Ekibimizin birbirine tutkun olması, çalışmayı çok sevmesi, işine sevgiyle sarılması ve Ford Trucks’ın burada yapmış olduğu eğitim faaliyetlerine yüzde 100 oranında iştirak etmemiz; personelimizin müşteri memnuniyeti ve sıfır hataya odaklanmasında etkili oluyor.” şeklinde konuştu.

“Kamu Kurum ve Kuruluşlarını Uzun Vadede Dövize Bağlı Olmaktan da Kurtarmış Oluyoruz”

“Ford Trucks olarak her türlü şehircilik ihtiyaçlarına cevap verebilen tüm araçları en avantajlı şekilde kamu kurum ve kuruluşlarına sunmaktayız. Yol süpürme aracından çöp aracına, itfaiye aracından kanal açma aracına kadar sunduğumuz tüm araçların yerlilik oranı parça bazında yüzde 90’lara ulaştı. Eskişehir İnönü Fabrikamızda üretilen Ford Trucks araçlarımızın sahip olduğu yerlilik oranı, araçlarımızın işletme ve toplam sahip olma maliyeti açısından pazarda yer alan tüm rakiplerimizden daha avantajlı olmamızı sağlıyor. Yerli üretim ve yerli malı olmamız sayesinde hem istihdam yaratıyoruz hem de kamu kurum ve kuruluşlarını uzun vadede dövize bağlı olmaktan da kurtarmış oluyoruz. Müşteri memnuniyetini de ön plana alarak pazar payımızı artırmaya devam etmekteyiz.”

“Leasing Sistemi ile Türkiye’de Öncülük Yaptığımızı da Belirtmek İsterim”

“Kamu kurum ve kuruluşlarına sağlamış olduğumuz bu faydalar ile 2019 yılında da ciddi atılımlarımız ve yüksek adetli teslimatlarımız oldu. Belediyelerin özmal araçlarını artırmalarını kolaylaştırdığımız ‘leasing sistemi’ ile Türkiye’de öncülük yaptığımızı da belirtmek isterim. Bu bağlamda Niğde Belediyesi ve Yeşilhisar Belediyesine 2019 yılında araç teslimatlarımızı gerçekleştirdik. Birçok kamu kurum ve kuruluşu ile de görüşmelerimiz devam ediyor.”

“Dünyada Bir Numara Olan Çekicimizi, Yüzde 90’lara Varan Yerlilik Oranıyla Üretmeyi Başardık”

Aldığı ödüllerle iddiasını ortaya koyan Ford F-MAX’i yorumlayan Güler “Yılın Uluslararası Kamyonu Ödülü’nü alan F-MAX, Ford Trucks’ın şimdiye kadar geliştirdiği en büyük çekici! Dünyada bir numara olan çekicimizi, yüzde 90’lara varan yerlilik oranıyla üretmeyi başardık. Aracın birçok kritik parçası yerli üretimdir. Çok yakın zamanda, aracımızın yüzde 97-98 oranında bir yerliliğe kavuşmasını heyecanla bekliyoruz. F-MAX bundan sonra daha fazla yol kat edecek. Dünyadaki bütün rakiplerine meydan okuyacak şekilde üstün teknolojilere sahip. Aracın şerit takibi sistemini barındırması, buzdolabına sahip olması, tüm güvenlik özelliklerini taşıması gibi birçok özelliği herkesin beğenisini kazanıyor. Aracımızı bizler de gerçekten çok beğendik. Müşterilerimizden de pozitif geri dönüşler alıyoruz. F-MAX bizim gururumuz, dünyaya da gururla sunuyoruz.” ifadelerine yer verdi.

“Kullanıcıların Yıllardır Beklemiş Olduğu İç Hacim Ölçülerine F-MAX ile Kavuştuk”

Son olarak F-MAX’in kabin büyüklüğünden söz eden Güler, sözlerini şu şekilde tamamladı: “Kullanıcıların yıllardır beklemiş olduğu iç hacim ölçülerine F-MAX ile kavuştuk. 2,5 metrelik kabinle dünya standartlarının üzerinde ölçülere sahip. Kullanıcıları uzun yollarda hiç yormayacak, evlerinde gibi rahat ettirecek bir konfora sahip. 150 bin kilometreye varan bakım aralığıyla da çok rekabetçi olduğunu söyleyebilirim. Yerli olması ise hem yedek parça fiyatlarının uygun olmasını hem de Türkiye’de geniş hizmet ağını sağlamış oluyor. Bu durum da müşterilerimizi memnun ediyor.”

“Sektördeki Daralma Ağır Ticari Araçlara da Yansıdı”

Ford Trucks Metinler’de görüştüğümüz bir diğer yetkili ise Satış Müdürü Erdal Altunbaşak oldu. Sektördeki 32 yıllık birikimiyle dikkat çeken Altunbaşak “Ağır ticari üzerine bölgemizde faaliyet gösteriyoruz. 2018-2019 beklentilerin altında geçen yıllar oldu. Bölgemizdeki çalışmalarımıza baktığınızda 2018 yılına göre bir hayli düşüş yaşadık. Bunun birçok etkeni var; ama özellikle ekonomik göstergeler dikkat çekiyor. Buna bağlı olarak sektördeki daralma ağır ticari araçlara da yansıdı. Kayseri ticaret açısından aktif bir bölge olmasına rağmen, geçmiş yıllardaki performansının altında seyrediyor.” dedi.

“Maden ve İnşaat Sektörlerinin Hareketlenmesi Diğer Sektörlere de Yansıyacak”

2020 yılında sektörde yaşanacak gelişmeleri değerlendiren Altunbaşak “2020 yılında bir hareketlenme olacak mı? Bu sorunun cevabını bizlerin vermesi biraz zor görünüyor. Ekonomik göstergelerin neyi getireceğini bilemiyoruz. Bankaların kredi faiz oranları, döviz kurları, siyasi gelişmeler gibi birçok etken var. Ülkemiz dinamik bir ülke, her şey rayına oturacaktır; ancak bunun gerçekleşmesi tahminlere göre biraz zaman alacak. Bu nedenle 2020 yılı için konuşmak şu an biraz erken; ama Mart ayından sonra maden ve inşaat sektörlerinin hareketlenmesi diğer sektörlere de yansıyacak düşüncesindeyim.” diye konuştu.

“Truck Market’in Olması Bizim İçin Büyük Avantaj!”

İkinci el hizmeti de verdiklerini sözlerine ekleyen Altunbaşak “Pazardaki daralmayla birlikte ikinci ele olan talep artıyor. İkinci elde güzel bir yapılanmamız var. Ford Otosan’a bağlı Truck Market ile ikinci el her markayı alıp satma şansımız bulunuyor. Truck Market’in olması bizim için büyük avantaj! Sıfır araç almak isteyen müşterilerimizin ellerinde bulunan araçları alıp, yeni teklifler sunabiliyoruz. Alınan araçları değerlendiriyoruz ve ikinci el talebi olan müşterilerimize de bu araçların satışını gerçekleştiriyoruz. Uygun faiz oranları ve kampanyalarla da bu satışları kolaylaştırıyoruz.” şeklinde konuştu.

“F-MAX Bizim Amiral Gemimiz Oldu”

Son olarak F-MAX’in pazara nasıl bir etkide bulunacağını değerlendiren Altunbaşak, sözlerini şu şekilde tamamladı: “F-MAX bilindiği üzere Uluslararası Yılın Kamyonu seçildi ve büyük bir takdir gördü. Bizi de oldukça heyecanlandıran bir araç. F-MAX, müşterilerimizin beklentilerine cevap vermek adına birçok firmayla ve kullanıcıyla görüşülerek geliştirildi. En geniş iç hacme ve kokpit görünümlü iç donanımı sahip. Teknik özellikleri ve yakıt performansı ile göz dolduruyor. Bu aracın oluşması uzun yıllar aldı ve ciddi bir emek sarf edildi. Sonuç olarak kullanıcıların ve bizlerin beklediği mükemmel bir araç ortaya çıktı. Bu anlamda Türk mühendislerine de bir alkış gerekiyor. Türk evlatlarının yapmış olduğu, yüzde 90 yerlilik oranına sahip bir araçtan bahsediyoruz. Bizler de bölgemizde tanıtımını yapmaya devam ediyoruz. Test sürüşleri ile müşterilerimize ulaşıyoruz ve olumlu geri bildirimler alıyoruz. F-MAX bizim amiral gemimiz oldu.”

“Birçok Kampanya ile Müşterilerimize Ulaşmayı Başardık”

Ford Trucks Metinler’de görüştüğümüz Servis Müdürü Mehmet Murat Aras ile serviste verilen hizmetleri ve sunulan kampanyaları değerlendirdik. 12 yıldır görevine devam eden Aras “Metinler, satış sonrası servisinde 21 personel ile birlikte hizmet vermekteyiz. 2019 yılında ağır vasıta sektöründe ciddi bir daralma söz konusuydu. Yaşanan bu daralmayı, Ford Otosan ile birlikte yürüttüğümüz servis kampanyalarıyla minimize etmeye çalıştık. Bu yönde ciddi başarılar da elde ettik. Eko servis, debriyaj, fren ve balata gibi birçok kampanya ile müşterilerimize ulaşmayı ve onları memnun etmeyi başardık.” dedi.

“Rakip Firmalara Göre Yedek Parça Sıkıntısını Çekmeden Hızlı Çözümler Üretiyoruz”

Kampanyaların 2020 yılında da devam edeceğini aktaran Aras “Müşterilerimizden çok olumlu geri dönüşler alıyoruz. Özellikle sorunların çözümü ve fiyatlar noktasında güzel geri bildirimler geliyor. Ağır vasıtada bildiğiniz gibi çok çetin bir rekabet söz konusu. Biz de kampanyalarla rekabetçi olmaya çalışıyoruz. En büyük avantajımız, elbette ki yerli olmamız. Rakip firmalara göre yedek parça sıkıntısını çekmeden hızlı çözümler üretiyoruz. Eko servis ve boya-kaporta kampanyalarının yanı sıra motor revizyon parçaları ile yeni kampanyalar yapacağız. 649 liradan başlayan cazip fiyatlarla periyodik bakım hizmetlerimiz söz konusu. Kış aylarında ise Adblue ve antifiriz kampanyalarımız da devam edecek.” diye konuştu.

“Gezici Servis Maliyetleri Azaltıyor”

Gezici servis uygulamasının faydalarını bizlerle paylaşan Aras “Şu anda servisimizde sunduğumuz tüm kaliteyi müşterimizin ayağına götürüyoruz. Bu hizmeti gezici servis aracımızla 11 ilde gerçekleştiriyoruz. Müşterilerimize yerinde hizmet vermek büyük kazanç sağlıyor. Servis için buraya gelmek zorunda değiller. Bu durum kaza risklerini düşürürken maliyetleri de azaltıyor. Ayrıca, zaman kaybını da minimize etmiş oluyoruz. Belediyelerde ve adetli araç parklarında bu sistemin daha büyük avantajları oluyor. Özellikle özel sektöre ve madenlere bu hizmeti sunuyoruz. Kamuda araç parkı geniş olan müşterilerimize de hizmetimiz devam ediyor. Ortalama 30 aracı bulunan bir kamu kurumunda, yaklaşık 4 günde tüm bakımları yaparak araçları teslim ediyoruz.” bilgilendirmesinde bulundu.

“F-MAX, 150 Bin Kilometre Bakım Aralığıyla Rakipsiz Bir Araç”

Son olarak F-MAX’in özelliklerine değinerek konuşmasını tamamlayan Aras: “F-MAX 2 bin 500 NM motor torku, 500 beygir motor gücü ve 340 KW motor freniyle müşterilerimize çok büyük avantaj sağlıyor. Mevcut araçlarımıza göre ortalama yüzde 6 yakıt tasarrufu sağlaması ve 150 bin kilometre bakım aralığıyla rakipsiz bir araç.”

Schmitz Cargobull İki Yeni Ürünle Türkiye'de İddiasını Sürdürüyor!

64 Adet Damperli Kamyon ve 65 Adet İş Makinesi Kiralanacak!