Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
25 Temmuz 2023 Salı - 10:34

Enes Akça, Lojistiği Doğru Yönetirsek Yıllık 500 Bin Ton Gıda Kurtarılabilir

Uluslararası ticareti, dış ticareti yönetmek için Türkiye’nin lojistiğini en etkin şekilde yönetmesi gerektiğini vurgulayan AKCA Lojistik’in Genel Müdürü Enes Akça değerlendirmelerde bulundu.

Enes Akça, Lojistiği Doğru Yönetirsek Yıllık 500 Bin Ton Gıda Kurtarılabilir

Standart donanıma sahip olmayan araçlarla taşınan ve dağıtılan gıda maddelerinin yıllık 500 bin tonu nihai tüketiciye ulaşmadan heba oluyor. Lojistik süreçlerinizi düzgün yönetmezseniz, soğuk zinciri kırarsanız çok büyük bir kayıpla karşılaşırsınız. Gıda ve tarım ürünlerinin soğuk zincirle taşınması ve sürecin doğru yönetilmesi çok önemlidir. Her yıl çiftçilerimizin ürettiği ürünlerin yüzde 25’i sofraya ulaşamadan bozuluyor. Bu ürünlerin taşınmasından saklanmasına tüm süreçleri titizlikle takip edip denetleyerek milli ekonomimize önemli bir katkı sağlayabiliriz”.

Uluslararası ticareti, dış ticareti yönetmek için Türkiye’nin lojistiğini en etkin şekilde yönetmesi gerektiğini vurgulayan AKCA Lojistik’in Genel Müdürü Enes Akça; “Gıda üreticileri, üretim sürecini bitirdikten sonra, son kullanıcıya ulaşana kadar ürünlerini bize emanet ediyorlar. Bizler de gıdanın tüketiciye ulaşana kadar doğru şartlarda ve gerekli standartlarda muhafazasını sağlıyoruz. Gıdanın hareketinin denetlenebilir lojistik standartlarla sağlanması hem gıda kaybının hem de sağlıksız beslenmenin önüne geçilmesine katkı sunuyor. Standart donanıma sahip olmayan araçlarla taşınan ve dağıtılan gıda maddelerinin yıllık 500 bin tonu nihai tüketiciye ulaşmadan heba oluyor. Lojistik süreçlerinizi düzgün yönetmezseniz, soğuk zinciri kırarsanız çok büyük bir kayıpla karşılaşırsınız. Ayrıca tarım ürünlerinin de soğuk zincirle doğru yönetilmesi çok önemlidir. Meyve-sebzede ürünler, tarladan sofraya gelene kadar yüzde 25 oranında kayıp oluşuyor. Akıllı depolar, blockchain teknolojisi, ısı ölçüm sistemleri, akıllı etiketler bunların hepsi soğuk zincirin içine giriyor. Soğuk zincirle yönetilen bir gıda ürününde zincir kırıldığı zaman ürünün formu bozulur ve tamamen kullanılamaz hale gelir. Bu, ülke ekonomisi adına da büyük bir israftır. Türkiye bir tarım ülkesi ve son dönemde soğuk zinciri kullanan gıda ürünleri önemli bir ihracat kalemi olmaya başladı. Burada denetimin ve izlenilebilirliğin artırılmasıyla milli ekonomiye çok önemli bir katkı sağlanabilir. Ülkemizin lojistiğini, artı teknolojiyi kullanarak kalıcı bir marka olması gayet mümkün. Türkiye’nin gerek lojistiğini gerekse teknolojisini bu çerçevede geliştirmesi, ihracatını, katma değerli bir şekilde yurt dışındaki hedef pazarlara yönlendirmesi adına son derece önemli bir adım olacaktır. Bu konuda Türkiye’nin önünün açık olduğunu düşünüyorum.” ifadelerini kullandı.

 

 

 
Yapılandırılan Borçlar İçin Önemli Tarih 31 Temmuz 2023!
 
Akaryakıtta Fiyat Artışları Devam Ediyor!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Kamion 6 Ayda Yaklaşık 5 Kat Büyüdü
Dijital lojistik platformu Kamion, 2023’ün ilk 6 ayında geçtiğimiz yılın ...
"Türkiye’den Avrupa’ya Giden Tır’ların Yüzde 80’i Boş Dönüyor"
Avrupa Birliği (AB) plakalı kamyonlarda, AB içinde boş dönme oranı %25 ...
Horoz Lojistik’in Yeni CFO’su Murat Kaplan Oldu!
Türkiye’nin köklü lojistik şirketi Horoz Lojistik, Haziran 2023 tarihi ...
 
Ekol360 ve ChannelEngine Daha Verimli E-Ticaret ve Lojistik Çözümleri İçin İş Birliği Yaptı
E-ticaretin mühendisi Ekol360 ve lider e-ticaret entegrasyon platformu ...
DHL Express Türkiye’nin Yeni CEO’su Volkan Demiroğlu Oldu
DHL Express Türkiye Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Volkan ...
Mars Logistics’ten Yeni Sürdürülebilirlik Raporu
Türkiye’nin önde gelen lojistik firmalarından Mars Logistics, 2020-2022 ...
 
Globelink Ünimar Yeni Parsiyel İhracatı Rotasını Hizmete Açtı!
Türkiye’nin önde gelen lojistik şirketlerinden Globelink Ünimar, parsiyel ...
Volvo Cars, Kullandığı Denizyolu Taşımacılığında Yenilenebilir Yakıtlara Geçiyor! Karbon Emisyonlarını Yüzde 84 Azaltmayı Hedefliyor
Volvo Cars, kullandığı denizyolu taşımacılığında yenilenebilir yakıtlara ...
Deniz Yolu İhracatı Kara Yolu İhracatını Geçti.. İhracatının Yüzde 57'si Deniz Yoluyla Gerçekleştirildi
TÜİK verilerine göre, ocak-nisan döneminde Türkiye'nin ihracatı 80 milyar ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
treylerkamyonumlkwKamyonsrc haberler şoförfahrerbus