Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
11 Ocak 2019 Cuma - 11:54

Elektrik İhtiyacını Kendi Karşılayan Fabrika

Mercedes-Benz Türk'ün Hoşdere Otobüs Fabrikası, elektrik ihtiyacının %100’ünü, ısı ihtiyacının ise yaz aylarında tamamını, kış aylarında %50’sini fabrika içerisinde bulunan “Trijenerasyon Tesisi” ile karşılıyor.

Elektrik İhtiyacını Kendi Karşılayan Fabrika

Mercedes-Benz Türk, enerji tüketimindeki artışı hesaplayıp  tespit ederek, bu tüketimlerin kontrol altına alınması ve azaltılmasına yönelik 5E Modeli’ni oluşturdu. Firma,  2009 yılı itibariyle bu enerji yönetim modelini tesislerinde hayata geçirmeye önem veriyor.

5E Modeli, enerji verimliliğine, enerji ve kaynak tasarrufuna, CO2 emisyonlarının azaltılmasına odaklanan bir proje olarak; tüm Mercedes-Benz Türk ailesinin çevreye duyarlılığını ve farkındalığını arttırmaya yarayan, bunu ayrıca teknik ve sosyal projelerle hayata geçirmeyi sağlayan önemli bir araç olarak tanımlanıyor.


2018’de ISO 14001:2015’e geçiş denetimini başarıyla tamamlayan ve Çevre Yönetimi Sistemi Sertifikası’nı almaya hak kazanan Mercedes-Benz Türk; ilgili yasal yönetmeliğin gerektirdiği sertifikalara sahip uzmanlardan oluşan Enerji Yönetim Takımı’nın hazırladığı düzenli raporlamalarla iyileştirme gereken noktaları ve verimlilik potansiyellerini belirledikten sonra gerekli yatırımları gerçekleştiriyor. 


Hoşdere Otobüs Fabrikası %100 Kendi Elektriğini Üretiyor


Bina otomasyon sistemini Türkiye’de ilk kullanan endüstriyel tesislerden biri olarak Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda, otomasyon sisteminin bir parçası olan zaman programları ile aydınlatmaların ve ısıtma-soğutma sistemlerinin gereksiz yere çalışması engelleniyor. Buna ek olarak ısı kontrol cihazları ile ortam sıcaklıkları izlenerek kontrol sağlanıyor. Aydınlatmalar, ısıtma-soğutma sistemleri ve pompalar zaman programları ile kontrol edilirken, ısı geri kazanım sistemi ile ısıtma yapılan zamanlarda emilen havadaki ısı geri kazanılarak tekrar ortama veriliyor.

Mercedes-Benz Türk Hoşdere Otobüs Fabrikası’nın 1995 yılındaki kuruluşundan beri kullanılan bina otomasyon sistemi ile yaklaşık %25 oranında enerji tasarrufu sağlanıyor. Enerjinin daha verimli kullanılmasını hedefleyen ve enerji kesintisi nedeniyle ortaya çıkabilecek olumsuz çevresel etkileri kaynağından engellemek amacıyla Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda kurulan “Trijenerasyon Tesisi” sayesinde doğalgaz kullanılarak; elektrik, ısıtma ve soğutma suyu elde ediliyor. Bu sistemle elektrik ihtiyacının %100’ü ve ısı ihtiyacının yaz aylarında tamamı, kış aylarında ise %50’si karşılanıyor.


Tüm bu çalışmalar sonucunda; 2007 senesinden beri Mercedes-Benz Türk Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda sürdürülen enerji verimliliği çalışmaları kapsamında araç başı %30’un üzerinde enerji tasarrufu elde edilirken, karbondioksit salımında yıllık 10.000 ton civarında düşüş sağlandı. Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda 2016’da araç başına gaz salınım miktarında şimdiye kadarki en düşük seviye kaydedildi. 
2018 yılında Hoşdere Otobüs Fabrikası’nın kapalı kullanım alanı yaklaşık 10.000 m2 daha artarak 160.239 m2’ye ulaştı. 5E Modelinin sağladığı yol haritası ışığında enerji yoğunluğu hesabına göre 2017 yılına kıyasla 1.147 MWh elektrik enerjisi, 4.803 MWh doğalgaz enerjisi tasarrufu sağlandı ve 648 ton daha az CO2 doğaya salındı. 


Aksaray Kamyon Fabrikasında  Enerji Güç Kapasitesi %65 Arttı


Aksaray Kamyon Fabrikası’nın ise son yıllarda yapılan yeni yatırımlarla enerji güç kapasitesi %65 artırıldı. Bu yatırımlar kapsamında fabrika tesisleri ve binalarında, enerji verimliliği yüksek ve otomasyonlu ekipmanlar devreye alındı. Fabrikanın üretim kapasitesinin artırılmasına rağmen, tüm binalardaki altyapılarda otomasyonlaşma ve standartlaşmaya gidilerek Facility Management (FM) 4.0 adlı merkezi kontrol odası aracılığıyla üretimin vardiya sistemine uygun olarak programlanmasını sağlayan ısıtma sistemleri, aydınlatmalar ve su sistemleri sayesinde enerji daha verimli kullanılarak tüketimlerin yükselme oranları kontrol altına alındı. Bunlara ek olarak; 2018 yılında gerçekleştirilen enerji verimliliği çalışmalarıyla araç başı enerji tüketiminde ise bugüne kadar ki en düşük seviyeye ulaşıldı. 


Aksaray Kamyon Fabrikası’nda gerçekleştirilen enerji tasarrufu çalışmaları kapsamında anlık bina sıcaklıkları izlenerek havalandırma sistemleri ve diğer ısıtma sistemlerinin tamamı anlık motorlu vanalarla yönetilerek enerji tasarrufu gerçekleştirildi. 


2018 yılında Mercedes-Benz Türk Aksaray Kamyon Fabrikası’nda elektrik tüketiminde %6, doğalgaz tüketiminde %35 ve su tüketiminde %4,5 oranında tasarruf sağlandı.


2017-2018 yılları arasında Aksaray Kamyon Fabrikası’nın kapalı kullanım alanı 122.321 m2’den 155.080 m2’ye ulaşarak %25 oranında artış sağlandı. 5E modelinin sağladığı yol haritası ışığında enerji yoğunluğu hesabına göre toplamda 932.489 kWh elektrik enerjisi, 11.184 MWh doğalgaz enerjisi, 2.413 tCO2 ve 8.632 m3 su tasarrufu sağlandı. 

 
Renault'tan 115 Bin Satış
 
NISSAN, CES'te 'Görünmeyeni Gör' Dedi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Renault'tan 115 Bin Satış
Renault Grubu (Renault ve Dacia), 2018 yılında toplam pazarda 115 bin ...
Otomotiv 13’üncü Kez İhracat Şampiyonu
TAYSAD Başkanı Alper Kanca, otomobil sektörünün 2018’i de ihracat şampiyonu ...
PACCAR, CES 2019'da
PACCAR, CES 2019'da pilli Peterbilt Model 579EV, pilli Peterbilt Model ...
 
Oyak Renault’dan Rekor Motor Üretimi
Otomobil ve motor üreticisi Oyak Renault, 2018 yılında toplam 602 bin ...
Karsan’a 'Yılın İtibarlı Ticari Araç Markası' Ödülü
Yerli üretici Karsan, Marketing Türkiye “The One Awards Bütünleşik Pazarlama ...
Toyota'dan CES'te 3 Boyutlu Sunum
Toyota Araştırma Enstitüsü, Las Vegas’ta düzenlenen Tüketici Elektronikleri ...
 
Vision URBANIC'in ABD Lansmanı Yapıldı
Mercedes-Benz, CES 2019’da (Tüketici Elektroniği Fuarı) Vision URBANETIC'in ...
Prometeon Türkiye Misafirlerini Ağırladı
Prometeon Türkiye, Afrika Bölgesi’nin ticari faaliyetlerini yürüten satış ...
En İyi Tedarikçi Ödülü Rockwell Automation'a
Brisa'nın, 2018 yılı en iyi tedarikçi ödülünü Rockwell Automation aldı.
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
src
haberler
bus
Kamyon
türkiye
lkw
truck
treyler
dikkat