Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
20 Şubat 2020 Perşembe - 15:59

Cokoon Yapıştırma Teknolojisi ile Üretilen İlk Lastikler Yola Çıkıyor

Teknoloji şirketi ve premium lastik üreticisi Continental ile lastik, inşaat güçlendirme ve kompozit teknolojileri pazarının global oyuncusu Kordsa, bugün yeni sürdürülebilir yapıştırma teknolojisiyle 250.000 binek otomobil lastiğinin seri üretiminin 2019'da başladığını açıkladı. İki güçlü ortak 2017'den beri bu yeni çevre dostu yapıştırma teknolojisi üzerinde çalışıyor.

Cokoon Yapıştırma Teknolojisi ile Üretilen İlk Lastikler Yola Çıkıyor

Bu yeni teknoloji, resorsinol ve formaldehit kullanılmadan kauçuk esaslı bileşiklerle tekstil güçlendirme malzemelerinin yapıştırılmasını sağlıyor. Tekstil güçlendirme malzemeleri, lastik üretimi ile hortumlar ve konveyör bantlar gibi mekanik kauçuk ürünlerin üretiminde yaygın olarak kullanılıyor.

Mart 2019'da bir açık inovasyon teknolojisi olarak ilk kez duyurulmasının ardından Cokoon sektörde büyük ilgi gördü. 40’ın üzerinde firma (lastik üreticileri, lastik bezi üreticileri ve tekstil tedarikçileri) malzemeyi test etmek istediğini ve lisans havuzuna katılmayı düşündüğünü belirtti. Şu ana kadar bu firmalardan yaklaşık 20 tanesi ürün numunesi aldı. Kordsa ve Continental bu yeşil teknolojinin daha da geliştirilmesine katkıda bulunmak üzere ilgilenen herkesi havuza katılmaya ve ücretsiz lisans almaya davet ediyor. Lisans havuzu bağımsız hukuk firması AdvInno tarafından yönetiliyor. 

Continental Lastikleri Malzeme ve Süreç Geliştirme ve Sanayileşme Başkan Yardımcısı Dr. Andreas Topp konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Numune süreci oldukça başarılıydı ve başvurular beklentilerimizin üzerinde gerçekleşti. Sektörden gelen bu olumlu geri bildirimler, bizi Cokoon teknolojisinin lastiklerimize entegrasyonu ile devam etmeye ve 2019'da ilk lastiklerin seri üretimine geçmeye teşvik etti. 2020 ve sonrasında lastik üretimimizde Cokoon teknolojisinin kullanımını genişletmek öncelik verdiğimiz konular arasında.”

Kordsa Global Teknoloji Direktörü Devrim Özaydın, Cokoon teknolojisi ile neyi amaçladıklarını açıklayarak, “Cokoon ile tekstil ve kauçuk yapıştırmak için çevre dostu bir endüstri standardı yaratmak istiyoruz. Bu nedenle, tüm ilgili tarafları havuza katılmaya, ücretsiz lisans almaya, bu yeni açık teknolojinin geliştirilmesine katkıda bulunmaya ve Cokoon'u seri üretimlerinde kullanmaya davet ediyoruz” dedi.

Resorsinol ve formaldehit içermeyen çevre dostu yapıştırma teknolojisi

Cokoon, tüm diğer lastik üreticilerine ve tedarikçilerine açık kaynak bir çözüm olarak sunulan yeni bir yapıştırma teknolojisinin markası. Ar-Ge ortakları Continental ve Kordsa, geliştirme veya lisans ücretlerinden feragat ederek, lisans havuzuna katılan ücretsiz lisans sahiplerinin bu teknolojinin daha da geliştirilmesi için patentlerini bu lisans havuzu aracılığıyla diğer ortaklara ücretsiz olarak sunmalarını bekliyorlar. İlgilenen şirketler numune talep edebilirler.

Cokoon’dan önce, tekstil güçlendirme malzemelerinin etrafındaki kauçuk matrisine yapıştırılabilmesi için resorsinol ve formaldehit kimyasalları yerine kullanılabilecek bir alternatif yoktu. Resorsinol ve formaldehidin daha çevre dostu bir alternatifle değiştirilmesi, sadece sürdürülebilir tedarik zinciri için değil, aynı zamanda kord bezi üreticileri için de avantaj sunuyor. Lastik fabrikalarındaki çalışanların ve son kullanıcıların, vulkanizasyon sürecinde kimyasal olarak değişen bu iki maddeden zarar görmediklerinin altını çizmekte de fayda var. Cokoon teknolojisi ile tekstil ürünlerinin kauçuğa yapışması artık bu iki kimyasal olmadan mümkün ve teknik ekipmanlarda da hiçbir değişiklik yapmaya gerek kalmıyor. 

 
''Otomobildeki Dönüşüm Yan Sanayideki Rekabeti Artırıyor''
 
BP’den Müşterilerini Düşünen Proje: Doğru Yakıt Sistemi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Hankook Lastikleri 2019'un Global Mali Finansal Sonuçlarını Açıkladı
Hankook Lastikleri, 2019 yılında 6,89 trilyon KRW'luk satış hacmi ve 542,9 ...
Pirelli, Yeni Lastik Geliştirme Simülatörü ile Teslim Sürelerini Yüzde 30 Azaltıyor
Pirelli, Formula 1 ve motor sporlarından elde ettiği deneyimi şimdi yollara ...
Hankook ve Schmitz Cargobull Stratejik İşbirliğini 2022’ye Kadar Uzatıyor!
Lastik üreticisi Hankook, Avrupa’nın öncü ticari araç treyleri üreticisiyle ...
 
PIRELLI Türkiye'de Fabrika Müdürlüğü Görevine Atilla Gidergi Atandı
Premium lastik segmentinin lideri Pirelli Türkiye’de M. Atilla Gidergi, ...
KAMAZ-Master Ekibi, Goodyear Lastikleriyle 2020 Dakar Rallisi’nde Zirvede Yer Aldı
Son derece zorlu geçen 2020 Dakar Rallisi, KAMAZ-master ekibinin zirvede ...
CDP, Pirelli’nin İklim Değişikliği ile Mücadelede Liderliğini Teyit Etti
Pirelli & C. S.p.A.’nın iklim değişikliğiyle mücadelede dünya lideri olduğu ...
 
Prometeon’dan Ağır Vasıtalar İçin Önemli Hatırlatma!
Pirelli marka premium endüstriyel ve ticari lastiklerin lisanslı üreticisi ...
Hankook Lastikleri Avrupa’nın Yeni Başkanı Sanghoon Lee Oldu
Hankook Lastikleri Avrupa, önümüzdeki on yıl için kendini yeniden konumlandırırken, ...
Prometeon’dan En Zorlu Koşullar için TQ:01 Lastikleri
Pirelli marka premium endüstriyel ve ticari lastiklerin lisanslı üreticisi ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
kamyonum
Kamyon
truck
fahrer
türkiye
news
kamyoncu
sondakika
treyler