Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
12 Temmuz 2016 Salı - 18:05

Çekici Sahipleri, Verginiz Doğru mu Hesaplanıyor?

Gelir İdaresi Başkanlığı Motorlu Taşıtlar Vergisi Müdürü Ragıp Oduncu Motorlu taşıtlar vergisi hakkında sadece dergimize özel değerlendirmelerde bulundu. işte değerlendirmenin detayları...

Çekici Sahipleri, Verginiz Doğru mu Hesaplanıyor?

"Motorlu taşıtlar vergisinde 01.01.2004 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere yapılan değişiklikle; kamyon, çekici ve benzeri taşıtlar için vergilendirme kriteri olarak kullanılan istiap haddi uygulamasına son verilerek, taşıtların karayollarını aşındırma etkisi ve çevreye verdikleri olumsuz etkileri dikkate alınarak, bu taşıtlardan azami toplam ağırlıkları fazla olanlardan daha fazla vergi alınması yönünde düzenleme yapılmıştır.
 
Ancak, düzenleme yapıldığı zaman azami toplam ağırlık bilgisinin vergi uygulamalarında kullanılmaması, motorlu araç tescil belgesinde söz konusu bilgi bulunmayan çekici cinsi taşıtlar için ruhsat kayıtlarında yer alan katar ağırlığının dikkate alınması gibi hatalı bilgi girişlerinin yapılmasına imkân tanımıştır.
 Bu nedenle, çekici cinsi ve eski model taşıtı bulunanlar bu işleme maruz kalmışlar ise fazla motorlu taşıtlar vergisi ödemeleri nedeniyle mağduriyete uğramaktadırlar.
 
Hangi taşıtlar bu kapsamda?
Taşıt parkurunda yer alan çekici cinsi taşıtların çoğunluğu iki dingilli olup, tescil işlemlerine esas alınan uygunluk belgelerinin düzenlenmelerine ilişkin esasların belirtildiği Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmelik’te iki dingilli çekicilerin en fazla 18 ton azami toplam ağırlıklarının bulunabileceği bildirilmiştir. Bunların dışındaki çekiciler 20 tonu aştığından, mağduriyete uğrayanlar iki dingilli çekicilerden ağırlık bilgisi 20 tondan fazla olarak kayıt altına alınanlar oluyor. Örneğin katar ağırlığı olarak 40 ton veya bazı taşıtların uygunluk belgelerinde teknik açıdan müsaade edilen azami yüklü kütle bilgisi 20.500 kg. yer aldığından ve bu bilgiler ile taşıtlar kayıt altına alındığında motorlu taşıtlar vergisi tarifesinde yer alan “10.001- 20.000 kg'a kadar” kısım üzerinden vergi ödeyeceklerine “20.001 kg ve yukarısı” kısmı üzerinden vergi ödeyebilmektedirler.
 Kamyon cinsinde olan taşıtlarımız genel itibarıyla üç veya dört dingilli olmaları nedeniyle ağırlıkları 20 tonu aştığından söz konusu durum onlar için geçerli olmamaktadır.
 
Bu durumda ne yapmalı?
 Vergi dairesine yapılacak olan müracaatlarda; motorlu araç tescil belgesinde azami toplam ağırlık veya azami yüklü ağırlık bilgisi bulunuyorsa, söz konusu belgenin ibraz edilmesi yeterli olacaktır. Ancak söz konusu bilgilerin ruhsatta yer almaması halinde taşıta ilişkin uygunluk belgesinin ibrazı gerekmektedir. Ayrıca, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından veya Makine Mühendisleri Odasından yetki almış, parça, aksam, teknik ünite ve sistemler için konusuna uygun ilgili mühendis odasına kayıtlı, firmada çalışan veya firma ile sözleşmesi olan Yetkili Teknik Sorumlular tarafından, Türk Standartları Enstitüsü tarafından onaylanması şartıyla eski taşıtlar için uygunluk belgesinin yeniden düzenlenmesi mümkün bulunmaktadır.
 Müracaat neticesinde, düzeltme zamanaşımı süresi içinde olan (yani 2011-2016 döneminde) vergilerin düzeltilmesi, eğer ödeme yapılmış ise fazla ödenen tutarların iade edileceği tabiidir."
 
 

 
YYN Nakliyat, Krone’yi Seçti
 
Toyota Hilux Zirveyi Bırakmıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
YYN Nakliyat, Krone’yi Seçti
YYN Uluslararası Nakliyat, yurtdışında kullanmak üzere filosuna 7 adet ...
Türk İş Dünyası İle Körfez Ülkeleri İşbirliği Zirvesi
Türk iş dünyası ile Körfez ülkeleri iş çevrelerini bir araya getirerek, ...
Efsane Yeniden, Yeni Megane Sedan
Renault, C-segmentindeki yeni model atağını Yeni Megane Sedan ile sürdürüyor. Yeni ...
 
Aksa Jeneratör Türkiye’nin En Büyük Şirketleri Arasında Fortune 500’de Her Yıl Yükselişte
Türkiye'nin en büyük 500 şirketinin belirlendiği “Fortune 500 Türkiye” ...
Mutlu Akü, Türkiye’nin En Değerli 100 Markası Arasında
Mutlu Akü, uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’ın ...
Karayollarında Durum
Karayollarının bazı kesimlerinde devam eden yol yapım ve onarım çalışmaları ...
 
Otoya ÖTV Dopingi Rekor Getirebilir
Arife günü açıklanan teşvik paketi, taksi, şehir içi toplu taşıma yapan ...
Ege Endüstri, Ege Bölgesi’nde 10 Sıra Daha Yükseldi
Bayraktar Grubu kuruluşlarından Ege Endüstri ve Ticaret A.Ş. Ege Bölgesi ...
Trafik Sigortasında 1.1 Milyon Kişiye Prim İadesi
Haziran 2014’ten, Eylül 2015’e kadarki 15 aylık sürede, yanlış uygulama ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
türkiye
truck
Kamyon
şoför
src
news
kamyoncu
treyler
sondakika