GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,MERCEDES
Tırsan, 165 Treyleri Eyüp Lojistik'e Teslim Etti
Tırsan, 165 Treyleri Eyüp Lojistik'e Teslim Etti
Başkan Yavaş Sözünü Tuttu, Etimesgut İstasyon Caddesi İçin İlk Kazma Vuruldu
Başkan Yavaş Sözünü Tuttu, Etimesgut İstasyon Caddesi İçin İlk Kazma Vuruldu
Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
20 Haziran 2019 Perşembe - 10:56

Bosch ve Nikola'dan Güç Birliği!

Teknoloji ve servis tedarikçisi Bosch, lojistik alanında verimliliği artırmak ve emniyeti sağlamak üzere ticari araçlara yönelik otomasyon, bağlanabilirlik ve elektrifikasyon konularında çözümler sunuyor.

Bosch ve Nikola dan Güç Birliği!

Nikola Motor Company, Nikola World etkinliğinde hidrojen yakıt hücreli ve elektrik motorlu TIR'larını ilk kez görücüye çıkarttı. Hidrojen yakıt hücreli ve elektrikli Nikola Two’nun hayata geçirilmesinde, araç komponentlerini ve sistemlerini sağlayan Bosch, teknolojisi ve uzmanlığı ile Nikola’ya yardımcı oldu. Teknoloji ve sistem yaklaşımı; Nikola One Sleeper Cab ve Avrupa pazarlarına yönelik tasarlanan Nikola Tre’nin de dahil olduğu Nikola’nın tüm araçlarında kullanıma uygun hale getirildi.

Teknoloji ve servis tedarikçisi Bosch, lojistik alanında verimliliği artırmak ve emniyeti sağlamak üzere ticari araçlara yönelik otomasyon, bağlanabilirlik ve elektrifikasyon konularında çözümler sunuyor. Bosch’un Amerika Birleşik Devletleri ve Almanya’daki lokasyonlarında çalışan mühendislik ekipleri, Nikola’nın yaklaşımını gerçekleştirmek adına Nikola TIR'larının geliştirilmesine 22.000 saatin üzerinde katkıda bulundu.

Bosch Kuzey Amerika Ticari ve Arazi Araçları Başkan Yardımcısı ve Bölge İş Birimi Başkanı Jason Roycht: “2,5 yıllık iş birliğinde mükemmel ve en yüksek seviye mühendislik ile gelişmiş teknoloji kullanılarak TIR'lara yönelik tamamen yeni ve benzersiz bir yaklaşım hedeflendi.

Birbirimizden pek çok şey öğrendik ve herkesin imkansız gördüğü şeyi başarmak için birbirimizi zorladık. Nikola Two, bugünün ağır iş kamyonlarının basit bir evrimi değil. Hem sofistike kontrol hem de tasarım açısından bir devrimdir” dedi.

Nikola Motor Company kurucusu ve CEO’su Trevor Milton ise “Bosch, vizyonumuzu hayata geçirmeye yardım eden inovasyon ortağımız oldu. Bize uzmanlık ve birinci sınıf çözümler sunmanın yanı sıra bizimle birlikte hayal kurmaya istekli iş ortakları arıyoruz” dedi.

Nikola ve Bosch ‘Geleceğin beyni’ni yarattı

Nikola TIR, sadece yakıt hücreli bir araç değil, aynı zamanda hareketli bir süper bilgisayar olma özelliği taşıyor. Bosch sistemleri, yazılımları ve mühendislik uzmanlığı, Nikola’nın Nikola Two süper TIR'ının beynini oluşturmaya yardımcı oldu.

Nikola’nın gelişmiş sisteminin en önemli parçalarından biri, bağımsız ünite sayısını azaltırken gelişmiş işlevler için yüksek bilgisayar gücü sağlayan Bosch Araç Kontrol Ünitesidir (VCU). VCU, Nikola TIR'ın gelişmiş özelliklerini desteklemek için ihtiyaç duyulan son derece karmaşık elektrik/elektronik (E/E) mimari için ölçeklenebilir bir platform sunarak gelecekteki inovasyonlara imkan sağlıyor. Böylece Nikola TIR ailesi, gerçek zamanlı, kablosuz güncellemeler ve izleme sağlayan gelişmiş ve güvenli bir işletim sistemine bağlı olacak.

Tiari araç güç aktarım sistemi yeniden tasarlandı

Nikola ve Bosch’un geliştirme ortaklığı sayesinde elde edilen yeni güç aktarım sistemi, Nikola TIR serisinin özünü oluşturuyor. Nikola ve Bosch, güç aktarım sistemi ve buna entegre edilen araç şasisini yeniden tasarladı. Temel araç serisini sağlamak üzere tasarlanan yakıt hücresi sistemi, Nikola ve Bosch tarafından birlikte geliştirildi. İki şirket, TIR'lara yönelik ilk gerçek çift motorlu ticari araç e-Aksını geliştirmek için uyum içerisinde çalıştı. Geliştirilen e-Aks, Bosch rotorları ve statörlerini barındırıyor. Ayrıca Bosch, TIR'ın işlevsel emniyet çalışmalarına da katkıda bulundu.

Yan aynaların yerini kameralar aldı

Bosch teknolojisi güç aktarma sistemi dışında Nikola TIR'larının diğer alanlarında da fark yaratıyor. Nikola’nın araçlarında, önceki sınıf-8 TIR'larda standart bir özellik olan ‘yan aynalar’ bulunmuyor. Ana ve geniş açılı geleneksel aynaların yerine, sürücülere TIR kabininde yan ve arka dijital görüş sağlayan ve Ayna Kamera Sistemi olarak bilinen bir kamera sistemi yer alıyor. Geleneksel aynaların bulunduğu sol ve sağ kısımlarda yer alan iki adet kamera, gerçek zamanlı görüntüleri kabinin içerisinde yer alan yüksek çözünürlüklü ekranlara aktarıyor. Bosch ve Mekra Lang tarafından geliştirilen sistem, ekranı sürüş durumuna uyacak şekilde dijital olarak ayarlıyor. Aynaların yerine kullanılan kompakt dijital kameralar, emniyeti artırmanın yanı sıra kameraların aynalara oranla çok daha küçük olması ve bunun neticesinde hava direncini azaltması nedeniyle aerodinamik avantajlar sunuyor.

Bosch’un Perfectly Keyless sistemi sayesinde filo operatörleri, kendi filolarında yer alan Nikola TIR'larının araç anahtarını dijital olarak yönetebilecek. Nakliye aracı ve ticari araç kiralama şirketleri, spesifik filo araçlarına erişim verebilmek ve kimin ne zaman erişime sahip olacağını esnek bir şekilde yönetmek üzere bir akıllı telefon uygulaması kullanabiliyor. Nikola araçları üzerinde yer alan sensörler, sürücünün akıllı telefonunda yer alan bir uygulamaya bağlanıyor. Böylece, sürücü araca yaklaştığında, Perfectly Keyless sistemi akıllı telefonu algılıyor, sürücünün telefonuna tanımlanan kişiye özel güvenlik anahtarını tespit ediyor ve kapının kilidini açıyor. Sürücü TIR'dan uzaklaştığında ise araç otomatik olarak güvenli bir şekilde kilitleniyor.

Bosch’un Servotwin elektrohidrolik direksiyon sistemi ile donatılan Nikola TIR'ları sürücü destek sistemleri ve gelecek otomasyonlar için hazır hale getirildi. Direksiyon sistemi, aktif bir şekilde sürücünün konforunu artıran ve daha fazla emniyet sağlayan sürücü destek sistemlerini mükün kılıyor. Servotwin, Nikola araçlarında şerit takip desteği, yan rüzgar dengelemesi ve trafik skışıklığı asistanı gibi özelliklerin yer almasına yardımcı olacak. Sistem, gelecekte otonom özelliklerin kullanılabilmesi için önemli bir yapı da sağlıyor.

 
Prometeon'dan Yepyeni Bir Adres!
 
Otokar, Atlas Bayileriyle Bir Arada!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Prometeon'dan Yepyeni Bir Adres!
Geliştirdiği servis ve çözümleriyle lastik bakım yönetiminde uzman, Pirelli ...
Tırsan Yine Yükselişte!
Tırsan, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) bu yıl 17'ncisini açıkladığı ...
Sanatseverlerin Rotası Bu Yaz Bursa!
Tofaş’ın 2002 yılında Bursa’ya kazandırdığı, Türkiye’nin ilk ve tek Anadolu ...
 
"Rota" Dubai ve Polonya'da!"
NSK Group, ROTA markası ile Automechanika Dubai ve Autos Truck Day fuarlarına ...
Avrupa Hazır Beton Birliği Güven Tazeledi!
Türkiye’de standartlara uygun beton üretilmesi ve inşaatlarda doğru beton ...
Kar Maden İlk Forklift Alımında Komatsu Markasını Tercih Etti
Temsa İş Makinaları, Türkiye ve Avrupa’da tek magnezyum üreticisi olan ...
 
Türkiye’nin En Hızlı Büyüyen 4. İhracatçısı
Krone Türkiye, 2018 yılında 2300 adet treyler ihraç ederek, Türkiye İhracatçılar ...
Yunanistan Çalışma Grubu Toplantısı Gerçekleştirildi
Uluslararası Nakliyeciler Derneği'nin (UND) sitesinde paylaşılan habere ...
Ford'dan Pirelli'ye Büyük Onur!
Pirelli, Ford Motor Company tarafından öncü marka olarak Sürdürülebilirlik ...
 
Nuray PEKCAN
ÇOK ÇALIŞMAYA HAZIR MIYIZ?
MAN, KAMYONUM,OTOBÜSÜM,MAN TURKİYE
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
bus
src
news
şoför
sondakika
türkiye
lkw
haberler
fahrer