Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
13 Ağustos 2007 Pazartesi - 00:00

Bize Uygulanan Yaptırımlar Neyse Bu Yaptırımların Aynısı O Ülkelere de Uygulansın

Bize Uygulanan Yaptırımlar Neyse Bu Yaptırımların Aynısı O Ülkelere de Uygulansın

Sektör olarak ne tür sorunlar yaşıyorsunuz?

Sektörde sorunlar her geçen gün ağırlaşıyor. Girdi maliyetlerinin artması, Avrupa ülkelerinin çıkardığı sorunlar; Türk taşımacılığına getirdiği kotalar, belge sorunları yaşadığımız sıkıntılar arasında. Ayrıca eski demir perde ülkeleri dediğimiz ülkelerdeki rüşvet sorunu: Bunlar her gün biraz daha nakliye firmalarının üzerine yük olarak biniyor. Fakat gelirler buna rağmen hemen hemen sabit. Maliyetler ise her gün biraz daha yoğunlaşarak artıyor.

Gelirlerin yerinde sayıp giderlerin artmasının temel sebebi nedir?

Şimdi özellikle akaryakıt fiyatlarındaki zamlar etkili. Ondan sonra Türk TIR’larına koyulan kotalar. Her ülkenin Türkiye’ye kendine göre getirdiği kotalar var. Bunlar yeterli değil. Bunların yetersizliğinden dolayı taşıma yaptığımız ülkelerde 9’uncu aydan itibaren belge sorunu yaşıyoruz. Ondan dolayı bu pastadan yabancı plakalı tırlar pay alıyor.

“Evraktaki en ufak problem büyütülüyor ve buradaki gümrük yetkilileri bunu rüşvetle çözmeye çalışıyorlar.”

“İki farklı hatta çalışıyoruz” demiştiniz. Bu iki hattı karşılaştırdığınızda sorunlar benzer mi?

Hemen hemen benzer. Fakat Türkİ® Cumhuriyetlerde yaşanan sorunlar daha ağır. Buralarda rüşvet olayları daha ağılıklı olarak yürüyor. Evraktaki en ufak problem büyütülüyor ve buradaki gümrük yetkilileri bunu rüşvetle çözmeye çalışıyorlar.

Bu sorunların çözümündeki yetkililer sizinle yeteri kadar ilgileniyorlar mı?

Bu konuda devletin yeteri kadar ilgisi ve desteği yok. Nakliye sektörü bu desteği görmüyor.

Peki, bu ilgisizlik neyden kaynaklanıyor?

Bu birazda nakliye sektörünün ilgisizliğinden de kaynaklanıyor. Yaptırım gücü ve sorunlarını iletmede yetersizlik yaşanıyor.

“Yabancı ülkelerin Türk nakliyeciliğinin önüne koyduğu sorunların çözümünde devletin yeteri kadar bunlara eğilmediği kanaatindeyiz.”

Bu konuda UND, Roder, Utikad gibi dernekler sorunların çözümünde bir girişimde bulunmuyorlar mı?

Tabi girişimde bulunuyorlar ama devletinde bu konuda destek olması gerekiyor. Yabancı ülkelerin Türk nakliyeciliğinin önüne koyduğu sorunların çözümünde devletin yeteri kadar bunlara eğilmediği kanaatindeyiz.

22 Temmuz seçimleri oldu ve Ak Parti sandıktan oylarını arttırarak çıktı. Siz yeni hükümetten neler bekliyorsunuz?

Nakliye sektörüne sahip çıkmasını, yabancı ülkelerin Türk nakliyecisinin önüne koyduğu engellerin kaldırılması konusunda daha güçlü yaptırımların uygulanmasını istiyoruz. Bize uygulanan yaptırımlar neyse bu yaptırımların aynısı o ülkelere de uygulansın.

“Nakliyeciler pazardan pay kapma yüzünden kendi sorunlarıyla yeteri kadar ilgilenemiyor”

Son olarak eklemek istediğiniz bir şey var mı?

Eğer böyle giderse sektördeki küçük firmaların yaşama şansı ortadan kalkacak. Çünkü sorunlar karşısında maliyetlerin artması, gelirlerinin sabit kalması bir de taşınacak yük ile araç arasında oransızlık beraberinde rekabeti getiriyor. Nakliyeciler pazardan pay kapma yüzünden kendi sorunlarıyla yeteri kadar ilgilenemiyor. Bir araya gelip de sorunları ortaya koyup sorunlara çözüm üretme faaliyetlerinde bulunmuyoruz.

“En Büyük Sorunumuz Yurt Dışında Yalnız Kalmamızdır”

Uğur Uluslararası Nakliyat 80’li yıllardan beri taşımacılık yapıyor. Sadece İtalya-Türkiye arası çalışan Uğur Uluslararası Nakliyat bünyesinde 20 tane çekici, 26 tane römork bulunduruyor. Uğur Uluslararası Nakliyat’ın sahibi Uğur Demir ile Uluslararası taşımacılık sektörünün sorunlarını konuştuk

Bize şirketinizden bahsedebilir misiniz?

Uğur Uluslararası Nakliyat aşağı yukarı 80’li yıllardan beri var. Ama 90 yıllarda sonra C2’li olarak çalışıyoruz. Sadece İtalya’ya yönelik taşımacılık yapıyoruz. İtalya’da da iki yerde büromuz var. İtalya üzerinde iyi bir işimiz var. 20 tane çekici, 26 tane römork var. Römorkçuluk yapıyoruz daha doğrusu. Ro-Ro ile çalışıyoruz.

Ro-Ro dediniz. Ben bu noktada Ro-Ro ile ilgili görüşlerinizi alayım. Ne düşünüyorsunuz bu konuda?

Ro-Ro’nun faydaları var bir defa. Ücretlerden biraz şikİ¢yet etsek de karayolunda karşılaştığımız eziyetleri, sınır kapılardaki geçiş problemlerini yaşamıyoruz. Lastik sorunu daha az bir seviyede. Ama sefer sayısında düşüş var. Orada da gelir gideri karşılıyor. Biraz daha emniyetli bir hat. Çok uzun bir karayolunda başınıza gelecekler burada minimuma düşüyor.

“Bu artık vize olmaktan çıktı. Ticari bir ranta döndü”

Uluslararası taşımacılık yaptığınız için sizin yurt içindekilerden farklı sorunlarınız var. Bu sorunlardan bir tanesi de ülkelerin Türk taşımacılığına getirdiği vize ve kota kısıtlamaları. Bu sorunlara ilgili ne düşünüyorsunuz?

Bu artık vize olmaktan çıktı. Ticari bir ranta döndü. Çok büyük bir sıkıntı var. Evrak istiyorlar. 6 ayda 90 gün kullanma süreniz vardı. 30 gün kaldığınız zaman oldukça sorun yaşıyoruz. Çünkü 6 ayda 90 gün yetmiyor. Alman elçiliği 6 aylık vizede 45 gün kalma süresi veriyor. Bunu da biraz daha düzene soktular ama yine yetmiyor. Bu önümüzde çok büyük bir engel. Bunun aşılması için de RODER’deki arkadaşlarımız uğraşıyorlar. Bir düzeye getirdiler ancak yeterli değil. Öbür taraftan dozvola (geçiş Belgesi) konusunda İtalya’da çok büyük bir sıkıntı. Bunu aşmak için toplantılar yapılıyor. Bazı zamanlarda görüşlerimiz alınıyor. Onu da biraz düşürmeye çalışıyoruz. Gelecek yıl daha sıkıntılı olacak.

Ne gibi sıkıntılar bunlar?

İtalyan çekerlere römorklara yükleniyoruz. İtalyan römork çektirmenin de bedeli çok büyük. Büyük bir risk var. İtalya’ya römorku gönderdiğimizde bütün sorumluluk bizde. Buradan yüklediğimiz navlun fiyatları kadar onlara ekstra bir navlun ödüyoruz. Bunun karşılığında da eskiden bire bir belge alıyorduk. Bunu ikiye bire sonra da üçte bire çıkardılar. Bu da bize büyük bir külfet getirdi. Biz bunları müşterilerimize yansıyamıyoruz.  Yansıtamadığımız içinde sürekli geriye gidiyoruz. Tamamen zarara döndük. Ro-Royu teşvik etmek için Ro-Ro’da üçte bir bedavamız var. Şimdi de bunu dörtte bire çıkarmaya çalışıyorlar. Hatta bu uygulamayı tamamen kaldırmayı düşünüyorlar. Bu gerçekleşirse İtalya hattı tamamen çalışılamaz duruma gelir. Bu aynı zamanda hem bizi etkiler hem de ihracatçıyı etkiler.

“…biz onlar kadar hür değiliz.”

  Vize ve kota sorununu çıkaran ülkeler, yalnızca AB dışındaki ülkelere mi bu sorunu çıkarıyorlar yoksa kendi aralarında da bu tür sorunlar var mı?

Bu gibi sorunları AB dışındaki ülkelere çıkarıyorlar. Bugün Bulgaristan’daki Bulgar nakliyecisinin hiçbir sorunu yok. Belgesiz gidip geliyorlar. İtalya içerisinde çok daha rahat hareket ediyorlar. Ama biz onlar kadar hür değiliz.

Bu noktada Avrupa Birliği’ne üyelik bizim için avantaj sağlar mı?

Tabi ki sağlar. Nakliye konusunda büyük avantajları var. AB’ye girersek geçiş belgeleri ve kotalar kalkacak. Rahat bir şekilde gidip geleceğiz. Vize problemimiz oradan kalkacak. Ama ben girsek de pek ihtimal vermiyorum. Serbest dolaşım biraz zor gözüküyor.  Ama yine de faydası olacağından eminim.

“Bir şikİ¢yetiniz olduğunda başvuracağınız bir merci yok.  Yani benim konsolosum burada var diye güvenebileceğiniz gidebileceğiniz hiçbir yeriniz yok. Alacağınız tek cevap ‘bana mı sordun da geldin’”.

Son olarak eklemek istediğiniz bir şey var mı?

Bizim en büyük sorunumuz yurt dışında yalnız kalmamızdır. Konsolosluklarımız bizimle hiç ama hiç ilgilenmiyor. Bir şikİ¢yetiniz olduğunda başvuracağınız bir merci yok.  Benim burada konsolosum var diye güvenebileceğiniz, gidebileceğiniz hiçbir yeriniz yok. Gittiğinizde alacağınız tek cevap “bana mı sordun da geldin”. Benim İtalya’da üç defa arabam bağlandı. Birisini yüküyle birlikte 45 günde zor çıkarttım. En son 45 günde çıkardığımda “özür dileriz hata yapmışız” dediler. Biliyorlar hata yaptıklarını ama işte biz oraya daha az gidelim diye uğraşıyorlar bizimle. Benim 45 gün içinde müracaat edeceğim hiçbir merci yoktu. Sadece kendi çabalarımla kendi maddi gücümle gittik 45 gün uğraştık arabamızı aldık geldik.

“Kurunun Yanında Yaş da Yanar”

Erdal İlhan Uluslararası Nakliyat 70 aracıyla Avrupa ve Türkİ® Cumhuriyetlere yönelik taşımacılık yapıyor. Avrupa’ya mobilya; Türkİ® cumhuriyetlere ise inşaat malzemesi taşıyor. Erdal İlhan Uluslararası Nakliyat ortaklarından Asaf İlhan ile yaptığımız röportajda kendisi sınır geçişlerinde yüksek fiyatlardan ve rüşvet olaylarının çok fazla olmasından şikİ¢yetçi.

“Devlet bizimle ilgilenmiyor ama devlete de en çok para kazandıranlar bizleriz.”

Taşımacılık yaparken ne tür sorunlarla karşılaşıyorsunuz?

Sıkıntı çok. Yani fiyatlarla ilgili sıkıntılar yaşıyoruz. Geçiş belgeleriyle ilgili sıkıntılarımız var. Bizden R1-K1 belgesi istediler. Bunlara bir yığın paralar yatırdık. Ama hiç bir uygulama yapılmadı. Dediler ki “R1 belgesi olmayan hiçbir firma dışarıdan araç yükleyemeyecek”. Fakat bunun hiçbir etkisi olmadı. Belgeyi verdiler ama hiçbir fonksiyonu yok. Devlet bizimle ilgilenmiyor ama devlete de en çok para kazandıranlar bizleriz.

“Biz de diyoruz ki biz bu belgeleri aldıysak uygulayın.”

Çözüm olarak neyi görüyorsunuz?

Çözüm olarak bunlar tam olarak denetlenmeli. Madem bize bu belgeler para karşılığı verildi. Biz de diyoruz ki biz bu belgeleri aldıysak uygulayın.

Gittiğiniz ülkelerde vize ve kota sıkıntısı gibi sorunlar yaşıyor musunuz? Çünkü daha önce konuştuğumuz nakliye firmaları bize Alman vizesinde 6 ayda 90 gün kalma süresinin yetmediğini söylediler. Siz bu tür sıkıntılarla karşılaşıyor musunuz?

Vizelerde şu anda biraz rahatladık. Alman vizesinde 6 ayda 45 gün kalma süresi vardı. Bu 90 güne çıkarıldı. Burada bir sıkını yok. Sıkıntı İran’daki geçiş paraları. Geçişler çok yüksek. Başından beri bu böyle. Halen de bu devam ediyor. Ve gün geçtikçe yükseltiyorlar fiyatları.

Peki, neden fiyatları yükseltiyorlar?

Nedeni yok! Kimseye soramıyorsunuz ki nedenini çünkü bilen yok. Şimdi bir araç İran’a gidiş-geliş 1500 dolar para ödüyor.

“Yurt dışında özellikle rüşvet olayı çok”

Şoförleriniz bireysel olarak ne gibi sorunlar yaşıyor?

Yollarda sorun çok. Bunlar anlatmakla bitmez. Yollarda polislerle ve gümrüklerde yaşanan sıkıntılar çok. Yurt dışında özellikle rüşvet olayı çok fazla.

Siz UND’ye üyesiniz. UND, sorunların çözümü konusunda size ne gibi destek oluyor?

Gümrükte sıkıntı olduğunda ya da aracımızla ilgili herhangi bir sıkıntı yaşadığımızda UND’yi arıyoruz. Onlarda yardımcı oluyor.

Genel olarak öz eleştiri yapmak gerekirse yaşanan sıkıntıların ortaya çıkmasında şoförlerin hataları da oluyor mu?

Bizim şoförlerimizde cahil kesim çok. Gümrüklerde hak ediyoruz bazı şeyleri. Hani derler ya kurunun yanında yaş da yanar. İyisi de kötüsü de bunun yanında gidiyor.

 
İlk’leri ve Yenilik’leriyle Grupman
 
Kamyonum Ankara Yollarında
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
dikkat
treyler
truck
kamyoncu
news
lkw
Kamyon
şoför
bus