GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Siirt’te Mazot Yüklü Kamyon Devrildi, Sürücü Araçtan Atlayarak Kurtuldu
Siirt’te Mazot Yüklü Kamyon Devrildi, Sürücü Araçtan Atlayarak Kurtuldu
DHL Supply Chain Türkiye En İyi İşveren Sertifikası Aldı
DHL Supply Chain Türkiye En İyi İşveren Sertifikası Aldı
WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

1 2 3 4 5 6
1 Ekim 2018 Pazartesi - 15:44

Avrupa’da En Çok Ceza Almanya’da Ödeniyor

DKV kart ile Avrupa’da Türk firmalarının ödediği cezalar 2018’in ilk 9 ayında yaklaşık 137 bin Avroya ulaştı. Bu cezanın yüzde 70’i Almanya otoyollarında kesilirken, Avusturya yaklaşık 30 bin Avro ile Almanya’dan sonra en çok ceza ödenen ikinci ülke olarak listede yer aldı. Cezalar Almanya’da takometre ihlalleri, Avusturya’da ise eksik belge ve hatalı aks sayısı beyanı nedeniyle kesiliyor.

Avrupa’da En Çok Ceza Almanya’da Ödeniyor

Dövizdeki artış nedeniyle Avrupa otoyollarında nakliye firmalarının ödediği cezalar giderek önem kazanırken, en çok ihracat yapılan ülke konumundaki Almanya, otoyollarda ödenen cezalarda da ilk sırada yer aldı. Sürücülerden kaynaklanan kural ihlalleri, araç bakım ve evraklardaki eksikler nedeniyle Avrupa otoyollarında ödenen cezalar 2018’in ilk 9 ayında yaklaşık 137 bin Avroya ulaştı. Bu rakamın yaklaşık yüzde 70’i Almanya otoyollarında kesiliyor. Avusturya, yaklaşık 30 bin Avro ile Almanya’dan sonra en çok ceza ödenen ikinci ülke konumunda.

Avrupa yollarında Türk nakliyecisinin ödediği cezalarla ilgili bilgi veren DKV Euro Service Türkiye Satış Müdürü Deniz Çokcoş Sezer, “Artan döviz kurları lojistik sektörünü pek çok açıdan olumsuz etkiledi. Avrupa’ya giden araçlar, döviz kurlarındaki artışlar nedeniyle dönüşte ithalat yükü bulmakta çok zorlanıyorlar. Ancak ihracat navlunları bu duruma endeksli olarak artmıyor. Öte yandan eskiden çok önemsenmeyen otoyol cezaları günümüz koşullarında önemli bir diğer maliyet kalemi olarak karşımıza çıkıyor. DKV müşterileri arasında yaptığımız bir çalışma bize Türk nakliye firmalarının en çok Almanya otoyollarında ceza ödediğini gösteriyor. Bu yılın ilk dokuz ayında kesilen cezalar 2017 yılı toplamından yüzde 12 daha fazla. Bu hızda devam edilirse nakliyeciler yılı yüzde 50 daha fazla ceza ödemesi ile kapatacaklar. Bu cezaları en aza indirmek mümkün. Nakliye firmalarına araçlarına gereken bakımları yaptırmalarını, evraklarını, otoban ödeme cihazlarını tamamlayarak yola çıkmalarını önemle tavsiye ediyoruz” dedi.

Almanya’da ödenen cezaların çoğu takometre ihlali

Almanya’da ödenen cezaların çoğu, şoförlerin günlük toplam çalışma ve dinlenme saati (TAKO) kuralına uymamaları nedeniyle kesiliyor. TAKO kuralına göre Avrupa otobanlarında bir şoför aralıksız 4.5 saatten fazla çalışamıyor. Şoförün kaç kilometre gittiğini ve ne kadar dinlendiğini ölçen dijital TAKO cihazı verilerinin 90 günlük periyotlarda sisteme girilmesi gerekiyor. Aksi halde firmalar her defasında yaklaşık 1600 Avroluk cezalar ödemek zorunda kalıyor.

Avusturya’da ise cezaya neden olan konu Avusturya otobanlarında seyir halinde iken araç aks sayılarının yanlış beyan edilmesi ve bu beyana dayalı yanlış ücretlendirmeden kaynaklanıyor. Şoförün taşıdığı yüke uygun olarak, araçlarda monteli bulunan bir cihaza aracın aks sayısını manuel olarak tanımlaması ve buna göre otoban geçişini ödemesi gerekiyor. Yanlışlıkla bu sayının aracın mevcut durumu ile uyumlu olmaması durumunda daha düşük aks sayısına göre otoban ücreti ödeniyor ve cezaya tabi oluyor. 5 saat içinde söz konusu farkın ödenmemesi halinde ise ceza iki katına çıkıyor. Cezanın iki katına çıkmasını önlemek isteyen şirketler, Avusturya otoban sistemine üye olarak iki katı cezadan kurtulabiliyorlar. Yanlış aksla geçtiğinde araç kayıtlı ise bunun kasti olmadığı varsayılıyor ve ceza kesilmiyor, ek ödeme ile araç cezadan muaf tutuluyor.

 
Şampiyonadaki Tek Kadın Pilot Birincilik Kazandı
 
ExxonMobil’in Bir Milyonu Aşkın Kullanılmış Yağ Analizinden Öğrendikleri
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Şampiyonadaki Tek Kadın Pilot Birincilik Kazandı
Ulusal şampiyonada yarışan tek kadın pilot olan İlayda Hancı Korkut, Türkiye ...
Hankook S1 evo 3'ü 2019'da Piyasaya Sürecek
Lastik üreticisi Hankook, 2019’un başlarında otomobiller ve SUV’lar için ...
Otomotiv İhracatı Yüzde 21,3 Arttı
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle “2018 yılı beklediğimiz ...
 
Pirelli Mario Merz'in İkonik Eserlerini Sergileyecek
İtalyan lastik devi Pirelli’nin Milano’daki modern sanat mekânı HangarBicocca, ...
Toyota, Mesleki Liselerde Eğitime Destek Vermeye Devam Ediyor
Türkiye’nin dört bir yanındaki okullara eğitim amaçlı otomobil, motor ...
Tehlikeli Madde Taşımalığı Komisyonu’nun Yeni Başkanı Ahmet Karakaş Oldu
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Uluslararası Karayolu Taşımacılığı ...
 
TÜİK, Dış Ticaret İstatistiklerini Açıkladı
TÜİK, 2018 Ağustos ayı ithalat ve ihracat istatistiklerini açıkladı. Avrupa'ya ...
Krone’den IAA Hannover Ticari Araçlar Fuarı’nda Önemli Mesajlar
Avrupa’nın önemli treyler üreticilerinden olan Krone firması, 20-27 Eylül ...
UTİKAD'ın Cumhurbaşkanlığı Nezdindeki Girişimi Sonuç Verdi
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD), ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
bus
haberler
dikkat
kamyoncu
türkiye
Kamyon
treyler
src
kamyonum