Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
8 Ağustos 2014 Cuma - 16:40

“30 Civarında Firma Bu Sertifikayı Alabildi”

Kamyonum Dergisi olarak “Lastik Kaplama Dosyası” için Brisa, Continental, Goodyear, Michelin ve Pirelli’nin öncülüğünde kurulan LASİD’in kapısını çaldık. LASİD Genel Sekreteri Bahadır Ünsal hem LASİD’i anlattı hem de Türkiye’de ve Dünya’da lastik kaplama ile ilgili bilgi verdi.

“30 Civarında Firma Bu Sertifikayı Alabildi”

Türkiye’de %25’ler seviyesinde bulunan lastik kaplama ile ilgili mevzuatı ve diğer detayları Ünsal’dan dinleyelim.

Lastik Kaplama ile ilgili Türkiye'deki mevzuattan bahseder misiniz? Bu mevzuatın uluslararası geçerliliği var mıdır?
Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu (UN/ECE) "Ticari Taşıtlar ve Römorklarının Havalı Lastiklerinin Kaplanmasının Onayı ile İlgili Hükümleri İçeren ECE R 109 Regülasyonu" 23 Haziran 1998’de oluşturulmuştur. 1958 Cenevre Andlaşması hükümlerine göre bizim de taraf olmamız ve bu regülasyonun zorunlu olarak uygulanması kuralı dikkate alınarak eski adı ile "Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı",  Motorlu Taşıtlar ve Römorklarının Kaplanmış Havalı (Pnömatik) Lastikleri İmalatının Uygulanması ile İlgili Yönetmeliği 24 Temmuz 2008 tarih ve 26946 numaralı Resmi Gazete’de yayınlatarak R 109 regülasyonunun uygulanması zorunluluğu getirilmiştir. Yönetmelik 1.1.2009 tarihi itibriyle yürürlüğe girmiştir.
Böyle bakıldığında Türkiye’deki kaplama mevzuatının uluslararası geçerliliği olduğu söylenebilir.

Mevzuat Türkiye’de ne derecede uygulanabiliyor?
Yönetmeliğin yürürlüğe girişinden sonra, 2012 yılı sonlarına kadar gereken denetlemelerin ve sertifikalandırmaların yeterince yapılamadığı görülmektedir. 2012 yılı sonlarında denetimler artırılmış olmasına rağmen muhtelif nedenlerle,  denetleme ile ilgili işlemlerin vakit alması sonucu, sertifikalandırma konusunda hala yeterli hıza ulaşılamadığı söylenebilir. Rakamlar çok net olmamakla beraber ülkemizde 250 civarındaki soğuk kaplama işletmesi olduğu söylenmekte olup, bunların sadece 30 civarındaki bölümü bu sertifikayı alabilmiştir. 2013 yılında denetleme ve sertifikalandırma çalışmaları hızlandırılmış olup, müracaat etmiş işletmeler onay için beklemektedirler. Bununla beraber, hiç müracaat etmemiş olanların işletme çalışma izinlerini almaları için ek süreler verilmiş, daha sonrasında ise işletme faaliyetlerinin sonlandırılacağı şeklinde yetkili kurumların bir söylemi olduğu bilgileri alınmaktadır. Sonuç olarak, mevzuatın yeterli şekilde uygulanabildiğini şu anda söylemek çok olası değildir.

Sektörde lastik kaplama ile ilgili nasıl bir algı var? Sektör bu konuda bilinçli mi?
Lastik üreticileri, lastik üretimini yüksek teknolojilerle ve çok çağdaş üretim metotları ile yapmaktadırlar. Bu bağlamda ürünlerinin çok yüksek maliyetlerle üretildiğinin ve üretiminde kullanılan malzemelerin çok değerli olduğunun bilincinde davranmaktadırlar.
Kabul etmek lazım ki, bu kadar değerli bir ürünün bir kez kullanılması ve sonrasında ömrünü tamamlanmış sayılması kabul edilebilir değildir. Bu anlayıştan yola çıkan üyelerimiz;  gerekli kontrollerden geçtikten sonra, kaplanabilir olarak değerlendirilen lastiklerin; doğru, kabul edilebilir, güvenilir ve uluslararası ve ulusal regülasyonlara uygun lastik kaplama teknolojileri ile kaplanmasını sağlamak üzere firmalarına özel teknikler ve teknolojiler geliştirmişlerdir. Uygulamalar ve teknolojik gelişmeler sürekli olarak bu alana da uygulanmakta ve teknolojiler güncel kalmaktadır.
Kullanılmış lastiklerin kaplanma oranlarına bakıldığında Avrupa Birliği ülkelerinde %35’ler, Amerika Birleşik Devletleri ve Japonya’da %45’ler seviyesinde iken ülkemizde bu oran ancak  %25’ler seviyesinde bulunmaktadır.
Üyelerimizin lastik kaplama ve kaplama ile ilgili teknolojik gelişme konularına çok önem verdiğini ve bu konudaki gelişmeleri desteklediğini ifade edebiliriz.

LASİD kuruldu, buna neden ihtiyaç duyuldu?
LASDER sadece, üyeleri tarafından yenileme pazarına satılan lastiklerden ömrünü tamamlamış olanların toplanması ve geri kazandırılması faaliyetini üyeleri adına yürütmekte olup, başka bir faaliyeti yoktur.
LASDER'in sadece ömrünü tamamlamış lastiklerle ilgili faaliyette bulunması sonucu sektör ile ilgili birçok konu farklı zamanlarda, farklı mecralarda farklı şekillerde ele alınmakta idi.
Yasal hassasiyetler dikkate alındığında sektörel bazı faaliyetlerin başka bir çatıda altında yapılmasının doğru olacağı konusunda Brisa, Continental, Goodyear, Michelin ve Pirelli fikir birliği oluşturarak 27 Ocak 2014 tarihinde LASİD'i kurdular. Derneğin amaçları ana hatları ile şöyle belirtilebilir,
Derneğin amacı, Rekabet Hukuku ilkelerini ve diğer tüm yasal ve idari düzenlemeleri gözetmek şartı ile üyelik şartlarını sağlayan tüm şirketleri gönüllü olarak bir araya getirerek;
 
-  Lastik sektörü üretimini ve lastik sanayiini geliştirmeye hizmet etmek;
 
- Sektör ve ürünlerle ilgili olarak kamuoyunu ve tüketiciyi bilgilendirmek ve bu sayede bilinçli ve doğru lastik kullanımını yaygınlaştıracak faaliyetler gerçekleştirmek;
 
- Tüketiciye ulaşan ürünlerin kalite standartlarına uygunluğunu sağlamak için yapılan ve yapılacak çalışmaları desteklemek;
 
- Sektör sorunlarını topluca ele alarak gerekli idari ve yasal düzenlemeler konusunda resmi merciler ve diğer ilgililer nezdinde önerilerde bulunmak, görüşler sunmak;
 
- AB ülkeleri ve diğer ülkelerdeki sektörel gelişmeleri takip etmek, yayınlamak, toplantılar ve eğitim çalışmaları düzenlemek ve üyelerini bilgilendirmek;
 
- Dernek üyelerini Derneğin amaçları doğrultusunda ve Yönetim Kurulu tarafından belirlenmiş konularda ulusal ve uluslararası alanlarda temsil etmek;
 
- Türkiye’deki lastik sanayisinin rekabet gücünün arttırılarak uluslararası ekonomik sistemde belirli ve kalıcı bir yer edinmesi için gerekli çalışmaları yapmaktır.
 
Gelişen şartların yeni amaçlar yaratması durumunda bu amaçlar genişletilebilir.
 

Etiketler:
 
Yeni Nesil Lastik Kaplama
 
“Yeni Lastikten Hiç Bir Farkı Yoktur”
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Yeni Nesil Lastik Kaplama
Abdulkadir Özcan A.Ş grup şirketlerinden olan AKO Lastik Kaplama A.Ş 12 ...
“En Büyük Sıkıntı Denetim Eksikliği”
Lastik kaplamada PrecurePro markasıyla pazarda yerini alan Goodyear Türkiye ...
2014'te Kazakistan Taşımacılığı Sorunsuz Olacak
Taşıma kotalarında yaşanan sorunlar ve yeterli miktarda kazak aracının ...
 
VE YİNE ADR
Uzun yıllardır gündemi meşgul eden; tehlikeli maddelerin taşınmasını disiplin ...
Asırlık Kässbohrer Mühendislik Tecrübesi
Kässbohrer mühendislik tecrübesi ve Tırsan kalitesi ile üretilen Kässbohrer ...
ÖZGÜL TREYLER BİR YILLIK TANKER ÜRETİM HEDEFİNİ TAMAMLADI
Yaptığı yatırım ve yürüttüğü Ar-Ge çalışmaları ile 2012 yılının başında ...
 
ADR’li Tanker’de Nursan Markası
Konya’da 1996 yılında dorse – treyler üretimine 200 m2’lik bir atölyede ...
ADR’de Güvenin Markası: OKT Trailer
OKT Trailer, 1983 yılından bu yana, benimsediği misyonu toplam kalite ...
Zorlu Kış Şartlarında Kış Lastiği Güven Verir!
Zorlu kış şartlarında kendinizi ve aracınızı tehlikelerden uzak tutmanın ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
haberler
sondakika
bus
Kamyon
treyler
kamyonum
lkw
truck
news