Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
16 Şubat 2023 Perşembe - 17:10

10 İlde Yaşanan Yıkımın 3 Nedenini İnşaat Mühendisleri Odası Açıkladı!!

Kahramanmaraş'taki temsilcilik binasının depremde zarar görmediği fotoğrafla gündeme gelen İnşaat Mühendisleri Odası, "6 Şubat depremi" ile ilgili raporunu yayınladı. Raporda iki büyük sarsıntının aynı gün olmasının dünya deprem tarihine geçtiği belirtilirken olayın büyük bir afete dönüşmesinde üç nedenin etkili olduğunun altılı çildi. Bu üç neden inşaatta kullanılan malzeme eksiği, denetimsizlik ve zayıf zemin koşulları olarak öne çıktı.

10 İlde Yaşanan Yıkımın 3 Nedenini İnşaat Mühendisleri Odası Açıkladı!!

Kahramanmaraş'taki temsilcik binası 10 ili vuran depremlerde zarar görmeyen İnşaat Mühendisleri Odası, depremle ilgili raporunu, "6 Şubat 2023 Kahramanmaraş Pazarcık ve Elbistan Depremleri Ön Değerlendirme Raporu" başlığı ile yayınladı. Raporda, "İzlenen hasar, çok geniş bir alanda hissedilen ve büyük bir alanı etkileyen yer hareketinin ivme hızları ve yer değiştirmelerinin çok yüksek olduğunu göstermektedir. Aynı gün içerisinde oluşan büyük depremler, özellikleri ve sonuçları itibariyle depremler tarihine geçecek niteliktedir" denildi.

"ZEMİN SIVILAŞMASI OLDUĞU DÜŞÜNÜLMEKTEDİR"

Raporda, şu değerlendirmeler yapıldı: "Deprem hasarlarının yaygın olduğu bölgeler, verimli tarım arazileri üzerinde planlanmış şehirlerdir. Dolayısı ile ana kayanın derinde olduğu zayıf zemin koşullarında, hatta sıvılaşma potansiyeli olan zeminlerde yapılan 10-15 katlı ve taşıyıcı sistemi esnek yapılar ağır hasar almış veya toptan göçmüştür. Bununla birlikte, göçmese de bir kat batan veya yana eğilen binalar gözlemlendiğinden, bazı bölgelerde zemin sıvılaşması olduğu düşünülmektedir.

MALZEME EKSİĞİ VE DENETİMSİZLİK

Bu yapılarda malzeme zafiyeti göçme nedenlerinden birisi olarak tespit edilirse yapı denetim sistemi çalışmamış demektir. Çünkü; Yapı Denetim Kanunu ve uygulama yönetmeliğine göre, malzemenin üretimi ve yerine yerleştirilmesi esnasında yapılması gereken örnekleme, teste tabi tutma, testler sonucunda tespit edilen mukavemet sonuçlarının proje kabulleri ile uyumsuz olması durumunda inşa edilmiş bölümün kırılarak yenilenmiş olması gibi kanuni zorunluluklar yerine getirilmemiş demektir. Göçen binaların enkazlarından kolon kiriş birleşimlerinde gerekli donatı detaylarının uygulanmadığı, etriye aralıklarının seyrek ve etriye kancalarının doksan derce olduğu, ayrıca kolon demirlerinin üst kat filizlerini oluşturan boylarının gerektiğinden daha kısa olduğu izlenebilmektedir.

"ZEMİN KATTAKİ TİCARİ MEKANLARDA DOLGU DUVARLARIN OLMAYIŞI"

Yaygın göçme görüntülerine göre, öncelikle zemin katın göçtüğü, ardından diğer katların sandviç şeklinde üst üste kapaklandığı anlaşılmaktadır. Hasarlara yön veren ana nedenlerden birinin, hasar katı olan zemin katlardaki ticari mekanlarda dolgu duvarların olmayışı olarak değerlendirilmektedir… Ancak zemin katta bu bütünlük olmadığında, zemin kat kolonlarında yeterli süneklik ve taşıyıcı sistemde yeterli rijitlik de yoksa, bu katın üst katlara göre ötelemesi çok büyük olmakta ve bu katın ezilmesiyle ani göçmelerin önü açılmaktadır."

Raporda, afet sonrasında yapılması gerekenler ile ilgili şunlara yer verildi:

"Afetzedelere müdahale için ilk anlarda yapılması gereken ilk çalışmalar afet etki ve ihtiyaç analizleridir. Son depremlerin ilkinin gece yarısı olması ve havanın bölgede bulutlu ve yağışlı olması uydulardan optik görüntü alınmasını engellemiştir. Bölgedeki haberleşme sisteminin çökmesi nedeniyle de karakol, muhtar vb. kişi ve birimlerden haber alınmasını da zorlaştırmıştır. Ayrıca yıkılan bina sayısının 10 binin üzerinde olması, her olay yerine yetişmeyi ve enkazları yönetmeyi fazlasıyla zorlamıştır. Bu da ardışık meydana gelen Kahramanmaraş Pazarcık ve Elbistan depremlerinde oluşan bu yıkımı 'yönetilemez' bir boyuta taşımıştır. Bu yönetilemez yıkım riskinin zamanla bölgede oluşmasına müsaade edilmiş olması inanılmaz bir hatadır."

"ZAYIF ZEMİN YAPISI"

Afet bölgelerine kara, demiryolu ve havayolu ile ulaşımın da yıkılma nedeniyle mümkün olmadığının aktarıldığı raporda, sonuç olarak şu değerlendirme yapıldı: "Bölgenin büyük bir kısmı zayıf zemin yapısına sahiptir ve bu sebeple özel (özenli) mühendislik hizmetleri görmüş olması gerekmektedir. Bu deprem ile, konunun tüm paydaşları tarafından, unutulan, görmezden gelinen, ihmal edilen, bilime rağmen kabul edilmeyen tüm konular hatırlanmalı, ele alınmalı, hukuki eksikler giderilmeli, yapı üretim sürecinin tüm aşamalarının uygun şekilde işlemesini sağlayacak kanunlar, yönetmelikler bir an evvel çıkarılmalı, var olanların eksikleri tespit edilmeli ve yenilenmelidir.

"ÇÖZÜMÜN TÜM TARAFLARI BİR ARAYA GELMELİ"

Çözümün tüm tarafları bir araya gelmelidir. Liyakat, yetkinlik bir an evvel yapı üretim sürecinin bir parçası haline getirilmelidir. Yetkin Mühendislik için 3458 sayılı kanun bir an önce değiştirilmelidir. Yetkinlik şarttır. Arama kurtarma çalışmaları için organize olmakta çok geç kalınmış, arama kurtarma çalışmaları çok kısıtlı bölgelerde, yetersiz kadro ve ekipmanla yürütülmüştür. Birçok depremzede günlerce hiçbir arama kurtarma ekibi bölgeye ulaşmadan göçük altında beklemiştir. Arama kurtarma çalışmalarına katkı sağlayabilecek maden işçileri gibi sivil olanaklar harekete geçirilmekte çok geç kalınmıştır.

"ARAMA KURTARMA DOĞRU YÖNLENDİRİLMEDİ"

Afet yönetiminde ciddi bir koordinasyonsuzluk tüm deprem bölgelerinde gözlenmiş, arama kurtarma ekipleri doğru yönlendirilememiş, yardımlar ihtiyaç duyulan bölgelere ulaştırılamamıştır. Barınma ve gıda konusunda insani kriz yaşanmıştır. Yaşanan kriz, tüm Türkiye'den yurttaşların dayanışma seferberliği sayesinde kısmen hafifletilse de deprem bölgelerinde yardımların dağıtılması konusunda da kaos yaşanmıştır. Afet yönetimi açısından son derece önemli olan deprem bölgelerindeki temel ihtiyaçların giderilmesine yönelik örgütlü ve deneyimli yapısıyla askeri birliklerin ve demokratik kitle örgütlerinin görev alması sağlanamamıştır. Bu da dolayısıyla deprem sonrası afet bölgesinde gündelik yaşamın idame ettirilebilmesinde büyük sorunlar yaşanmasına yol açmıştır."

Kaynak: Anka

 
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Depremzedelerin Ücretiz Olarak Tahliyesini Gerçekleştirdi! Deprem Nedeni ile Kapalı Güzergah Kalmadı..
 
Pendik'te Yardım Tırı Görevlisine Silahla Ateş Açan Şüpheli Tutuklandı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Depremzedelerin Ücretiz Olarak Tahliyesini Gerçekleştirdi! Deprem Nedeni ile Kapalı Güzergah Kalmadı..
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, deprem bölgesinde bakanlığa bağlı tüm ...
Keçiören Belediyesinden Deprem Bölgesinde Şehir İçi Ulaşım Hizmeti
Keçiören Belediyesi tarafından deprem bölgesine gönderilen otobüsler şehir ...
Afet Bölgesi İçin Yola Çıkan Adnan Menderes Feribotu Yenikapı Terminali’ne Ulaştı
Adnan Menderes feribotu bölgeye yardımları bırakarak, depremzede misafirlerini ...
 
TOBB Petrol ve Petrol Ürünleri Meclisi; Deprem Bölgesine, Kesintisiz Akaryakıt İçin Seferberlik Halindeyiz
Sektörün tüm paydaşlarının deprem bölgesine kesintisiz akaryakıt sağlamak ...
DKV, Depremden Etkilenen Vatandaşlar İçin Seferber Oldu
DKV, Kahramanmaraş merkezli meydana gelen depremin ardından depremzedelerin ...
Gürsel Turizm’den Afet Bölgelerine Ulaşım Desteği
Geçtiğimiz hafta Kahramanmaraş’ın Pazarcık merkez üssünde meydana gelen ...
 
Treder, Deprem Felaketi İçin Seferber Oldu
Kahramanmaraş'ta meydana gelen ve 10 ili etkileyen depremler sonrası Türk ...
Afet Durumunda Takograf Kullanımı Nasıl Olmalı? Nelere Dikkat Edilmeli?
UND, afet durumlarında takograf kullanımına dair, özellikle uluslararası ...
13 Şubat Tarihinde Pendik Limanı’ndan İskenderun’a Gidecek Yardım Gemisine İlişkin Bilgilendirme
T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Denizcilik Genel Müdürlüğü koordinasyonunda, ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
Kamyonfahrertürkiyetreylerşoförkamyonumbustrucknews