Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
8 Kasım 2021 Pazartesi - 09:23

"Türk Plakalı Araçlara Uygulanan Cezai Yaptırımların Yabancı Plakalı Araçlara Uygulanmıyor Olması Rekabet Gücümüzü Azaltıyor"

Avrupa taşımaları kapsamında sektörün sorunlarını ve beklentilerini yine sektörün temsilcileri olan firmalardan dinlemeye devam ediyoruz. Bu kez sorularımızı Atom Lojistik Türkiye Satış ve Pazarlama Direktörü Hakan Gülümser’e yöneltiyoruz. Gülümser, Kamyonum Dergisi okurlarına hem sektörün sorunlarından hem de firmanın lojistik faaliyetlerinden bahsediyor.

 Türk Plakalı Araçlara Uygulanan Cezai Yaptırımların Yabancı Plakalı Araçlara Uygulanmıyor Olması Rekabet Gücümüzü Azaltıyor

Atom Lojistik Türkiye Satış ve Pazarlama Direktörü Hakan Gülümser,

“SÜRDÜRÜLEBİLİR LOJİSTİK İÇİN YOĞUNLAŞMAMIZ GEREKEN EN ÖNEMLİ KONU YENİ PAZARLAR”

2013 yılından bu yana lojistik hizmeti sunan Atom Lojistik’in ilk olarak İzmir’de forwarder olarak yola çıktığını aktaran Gülümser şöyle konuşuyor; “2014 yılının sonunda özmal araçlarımızı almaya başladık ve o günden beri artan talebe paralel olarak filomuzu kademeli olarak geliştirerek yolumuza devam ediyoruz. Atom Lojistik, İzmir merkez ofisinden sonra İstanbul yapılanması ile birlikte her iki şehirde birden hizmet veren, yine aynı şekilde iki şehirde de tüm lojistik ihtiyaçları karşılayabilecek ölçüde depoları bulunan, ülkemizde sunduğu lojistik hizmet kalitesini yurt dışında da sürdüren bir lojistik şirketi. Slovenya, İtalya ve Almanya’da da ofislerimiz bulunuyor. Güçlü karayolu filomuz ile Almanya başta olmak üzere; Benelux, Avusturya, İsviçre’ye parsiyel ve komple araç taşımacılığı yaparak bu yola çıktık. Hizmet ağımızı genişlettik; İtalya, Romanya, İspanya ve Portekiz’de de özmal araçlarımız ile yoğun olarak komple ve parsiyel tasımalar yapıyoruz. Slovenya’da ise yabancı plakalı özmal araçlarımızla hizmet sağlıyoruz.”

“Intermodal Taşımacılığa Ciddi Oranda Yatırım Yaptık”

Karayolu taşımacılığı hizmetlerinde sağlamış oldukları başarının farklı taşıma modlarında da yatırım ve projeler yapmaya yönelttiğini belirten Gülümser sözlerini, “Bugün geldiğimiz noktada şirket bünyemizde karayolu taşımacılığının yanı sıra intermodal, havayolu, denizyolu, fuar ve proje taşımacılığı hizmetlerinin tamamı verilmekte. En yeni departmanlardan biri olmasına rağmen belirlemiş olduğumuz stratejiler ve kurumsal ön görülerimiz ile birlikte intermodal taşımacılığa ciddi oranda yatırım yaptık, yapmaya da devam edeceğiz. 2021 yılının kısıtlı bir zaman diliminde yakaladığımız intermodal taşımacılık başarımız bize 2022 yılı için yeni ekipman yatırım planları yaptırdı.” diyerek sürdürüyor.

“Kasım Ayında Filomuza 50 Adet Yeni Aracımızın Katılmasını Bekliyoruz”

Sahip oldukları özmal araçların ve ekipmanların da başarılarında katkısının büyük olduğunu belirten Gülümser filolarına dair detaylar aktarıyor; “Şu anda şirket filomuzda 550 adet özmal römorkumuz 25 adet minivan/panelvan tarzı aracımız, 50 adet 45 Swap-Body konteyner ve 100 adet 45 HCPW bulunmakta. Bu sayı her geçen gün günümüz koşullarına ve ihtiyaçlarımıza göre artış göstermekte. En yakın örnek olarak, Kasım ayında filomuza 50 adet yeni aracımızın katılmasını bekliyoruz.”

“Güncel Trendleri Takip Ederek Dijital Uygulamaları İş Yapış Şekillerimize Entegre Etmeliyiz”

Sınırlamalar, yasaklar ve tedbirlerle geçirilen ayların bir kez daha lojistik faaliyetlerin önemini gösterdiğini ifade eden Gülümser lojistik faaliyetlerine yönelik şöyle konuşuyor; “Sektörümüz bu kadar önemli bir misyona sahipken hızlı, güvenilir ve ekonomik çözümler sunan şirketler olmak zorundayız. Güncel trendleri takip etmeli ve dijital uygulamaları iş yapış şekillerimize entegre etmeliyiz; ki biz bunu başarabildik. Ülke olarak geçirdiğimiz zor günlerde şirketimiz öngörü ve stratejileri ile bu zor zamanları başarılı işler yaparak geçirdi. Süreçleri çok iyi analiz ettik; ihtiyaca yönelik akıllı yatırımlar yaptık. Geçtiğimi seneyi yüzde 75 büyüme ile tamamladık, bu sene bu oranları da aşacağız.”  

“Türk Plakalı Araçlara Uygulanan Cezai Yaptırımların Yabancı Plakalı Araçlara Uygulanmıyor Olması Rekabet Gücümüzü Azaltıyor”

Türkiye’nin sahip olduğu jeopolitik konum gereği birçok fırsatı değerlendirebilecek altyapıya sahip olduğunu vurgulayan Gülümser ancak AB mevzuatına uyumun yetersiz olması nedeni ile diğer Avrupa ülkelerine göre imkanların daha kısıtlı olduğunu belirtiyor. Gülümser sektörün sorunlarına yönelik, “Ülkemize uygulanan kotalar, vize sınırlamaları ve gümrük belgesi yükümlülükleri yüksek oranda.  Bir diğer tehdit unsuru ise komşu ülkelerimizde yaşanan/yaşanabilecek savaş ortamları ülkemiz üzerinden ticaret yapmak isteyen diğer ülkeleri çekimser bırakmakta. Bu nedenle kendi ülkemizde ya da komşu ülkelerin uygulamaları sebebiyle her olumsuzluktan kolayca etkilenebilecek ve bu olumsuzluğu ticari süreçlerimize yansıtabilecek bir yapıya sahibiz. Türk plakalı araçlara uygulanan cezai yaptırımların yabancı plakalı araçlara uygulanmıyor olması Türk taşımacılarının rekabet gücünü azaltmaktadır.” diyor.

“Olası Krizlere Her Zaman Hazırlıklı Olmalıyız”

Sürdürülebilir lojistik için ise yoğunlaşılması gereken en önemli konunun yeni pazarlar olduğunu belirten Gülümser, “Uluslararası ticaret faaliyetleri anlık gelişmelere bağlı olarak kısa sürede değişkenlik gösterebilmekte. Bu nedenle olası krizlere her zaman hazırlıklı olmalıyız. Ülkemiz dış ticaret faaliyetlerinde ağırlıklı olarak Avrupa ve Doğu Asya pazarlarına odaklansa da özellikle Afrika ve Orta Doğu’dan artarak gelen talepleri de dikkate alarak bu bölgelerdeki yatırım ve operasyonlarımızı artırmalıyız.” şeklinde konuşuyor.

“Ülkemizin Ara Mamül Tedariğini Çözmesi Gerekmekte”

Gülümser, Türkiye'nin coğrafi konumu, lojistik ağları, tedarik zinciri, acil durumlarda zamanında aksiyon alması yönünde avantajlarının olduğunu vurguluyor. Son olarak yabancı sermayenin Türkiye’ye yaklaşımı konusunda Gülümser, “Koronavirüs salgını sebebiyle Çin’in ticari ve sanayi girişimlerinin aksaması, durması ülkemiz de dahil olmak üzere birçok ülkeye yeni alanlar yarattı. Çin’in üretimde devreden çıkmasıyla ülkemiz bir ivme yakaladı ve Çin’in yaşadığı aksaklıkları kendi lehimize çevirebildik. Üretim ağımızın genişlemesini, dış pazarlara üretimlerimizi satmayı, ikame ürün tedarikçisi olmayı başardık. Ancak şunu da çok iyi biliyoruz ki bu durumun devamlı olabilmesi için ülkemizin ara mamül tedariğini çözmesi gerekmekte. Diğer yandan demiryolu hattının kesintisiz taşımaya uygun ve aktif halde olması, limanların demiryolu bağlantılarının da tamamlanması ile birlikte yine yabancı yatırımcılar için cazip hale gelecektir.” değerlendirmesinde bulunuyor.

 
UND, İpsala Sınır Kapısında Kaçak Göçmen Kontrollerine Başladı
 
UND Türkmenistan’da Transit Geçiş Taleplerini Aktardı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Alper Kurt, Nuray Pekcan’ın Yeni Nesil Elektrikli Araçlara ve Çip Krizine Yönelik Sorularını Yanıtladı
Dünya genelinde otomotiv sektörüne etki eden ve gündemdeki yerini koruyan ...
Tansu Giz ile IVECO Nikola Elektrikli Çekici ile Çip Krizini Konuştuk
Gündemin en ilgi çeken konularından elektrikli ağır vasıtalara ilişkin ...
Sektör Vize Sorununa Çözüm İstiyor
Kamyonum Dergisi olarak her sayımızda sektörün sorunlarını yine sektörün ...
 
Suçlu Şoför mü? Denetimler Gereken Şekilde Yapılamıyor mu?
Peş peşe yaşanan ölümlü kazaların ardından akla gelen takograf ve kazaların ...
Dünya Standartlarına Uygun Frigorifik Üstyapılar
Soğuk taşıma dosyamızda tüm sektör paydaşlarına yer vermeye devam ediyoruz.  ...
Hastrailer Şirket Ortağı Hüseyin Sarı, "Tüm Ürünlerimiz TSE Standartlarına ve WVTA’ya Uygundur; Isı ve Darbelere Karşı Yüksek Mukavemetli ve Hafiftir"
Gıda ve ilaç lojistiğinde önemli bir taşıma faaliyeti olan soğuk taşıma ...
 
Sektör Öncüsü Van Eck Türkiye’de
Tırsan Treyler Yönetim Kurulu Üyesi ve 2021 Nisan ayında Van Eck Trailers ...
Sektörün Tüm Soğutma İhtiyaçları İçin Carrier
Gıda ve ilaç maddelerinin taşınmasının insan sağlığına etkisi olduğu kadar ...
IRU’dan Türk Taşımacılara Mesaj Var!
Uluslararası taşımalara ilişkin konuları gündemimize alarak lojistiğin ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
Kamyondikkattreylersondakikatürkiyekamyoncutrucklkw haberler