Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
mars, mars lojistik,
30 Mart 2016 Çarşamba - 16:53

'Sadece Ürün Değil Bilgiyi de İhraç Edeceğiz'

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Ford Ecotorq Motoru Seri Üretime Geçiş Töreni'nde konuştu.

 Sadece Ürün Değil Bilgiyi de İhraç Edeceğiz

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, "Sadece ürün ihraç etmeyeceğiz, bilgiyi de ihraç edeceğiz. Ar-Ge ve tasarımı burada yapacağız, gerekirse lisans hakkını ikinci taraflara vereceğiz ve adeta fikri mülkiyet ihracatı yapacağız." dedi.

Işık, Ford Otosan'ın Eskişehir'in İnönü Tesisleri'nde ürettiği Ford EcotorqMotoru Seri Üretime Geçiş Töreni'nde yaptığı konuşmasına ocak ayında vefat eden Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç'u anarak başladı.

Ford'un yeni nesil motoru Ecotorq'un seri üretimine başlamasından duyduğu memnuniyeti dile getiren Işık, şunları kaydetti:

"Ford'un küresel ağında 'ağır ticari dizel motor' çalışması sadece Ford Otosan'da yapılıyor. Ford Otosan, 3 kıtada toplam 60 ülkenin kamyon özelinde satış, organizasyon ve distribütör atama haklarına sahip. Ford Otosan, bu yeni motoru geliştirmek için 100 milyon dolarlık yatırım gerçekleştirdi. Bu proje kapsamında 36'sı yurt dışı olmak üzere toplam 69 patent başvurusu yapıldı. Ülkemizde geliştirilen Ecotorq motorların, yapılan bir lisans anlaşmasıyla, dünyanın en büyük kamyon pazarı olan Çin'de, JMC markalı araçlarda kullanılmak üzere üretileceğini öğrendim. Yine kamyonların şasi, kabin ve parçalarının teknolojisine ilişkin aynı firmayla bir lisans anlaşması daha imzalanmış durumda. İşte bizim Türkiye'de ulaşmak istediğimiz seviye aslında böyle bir seviyedir. Sadece ürün ihraç etmeyeceğiz, bilgiyi de ihraç edeceğiz. Ar-Ge ve tasarımı burada yapacağız, gerekirse lisans hakkını ikinci taraflara vereceğiz ve adeta fikri mülkiyet ihracatı yapacağız."

''Otomotiv endüstrisinde yerlilik oranını artırmamız için, motor ve aktarma organlarını üretmemiz büyük önem taşıyor"

Bakan Işık, 14 önemli eylemden oluşan Otomotiv Strateji Belgesi'ni artık son aşamaya getirdiklerini belirterek, "Önümüzdeki günlerde, bu belgeyi Resmi Gazete’de yayımlanması için Başbakanlığa göndereceğiz. Bursa'da kuracağımız otomotiv test merkezi için 54 milyon lira harcama yaparak kamulaştırmayı tamamladık. Fren test pistinin proje ihalesini sonuçlandırdık, yıl içinde yapım ihalesine de çıkacağız." diye konuştu.

Otomotiv sektöründe Ar-Ge çalışmalarının büyük önem taşıdığına dikkati çeken Bakan Işık, sözlerine şöyle devam etti:

"Ülkemizde kurulu 254 Ar-Ge merkezinin 56'sı yan sanayi ve 15'i de ana sanayi olmak üzere 71 tanesi otomotiv sektöründe faaliyet gösteriyor. Dikkatinizi çekiyorum, sadece Ford Otosan’ın 3 adet Ar-Ge merkezi bulunuyor. Hayata geçirdiğimiz Ar-Ge Reform Paketi ile hem bu Ar-Ge merkezlerinin etkinliklerini daha da artırmalarını hem de çok sayıda yeni Ar-Ge merkezi kurulmasını hedefliyoruz. Ar-Ge Reform Paketi’yle ilgili ikincil mevzuat çalışmalarımızı da inşallah en kısa sürede tamamlayacağız. Çok kapsamlı bir Üretim Reform Paketi üzerinde de çalışmalarımızı sürdürdüğümüzü ifade etmek istiyorum. Bu yıl ilk etabını faaliyete geçireceğimiz Bilişim Vadisi'nde yer tahsislerine başladık. Şu hususun altını çizmek istiyorum, Bilişim Vadisi, sadece yazılım, elektronik, bilgi teknolojileri gibi sektörler için kurulmuyor. Bilişim Vadisi, tüm sektörler için, tüm ekonomik faaliyetlerimizi geliştirmek için kuruluyor. Zira artık yazılım ve elektronik, bütün sektörlerin kalbinde yer alıyor. Mesela 2030 yılında, bir aracın maliyetinin yarısını otomotiv elektroniği oluşturacak."

Bakan Işık, otomotiv sektöründe gerçekleştirecekleri en önemli çalışmalardan birinin de sektörle birlikte Motor Mükemmeliyet Merkezi'ni kurmak olacağını anlattı.
Otomotiv endüstrisinde yerlilik oranını artırmak için, motor ve aktarma organlarını üretmenin büyük önem taşıdığına değinen Işık, şunları kaydetti:

"Türkiye'de motor üreten firmalarımız, ürettikleri motorları genellikle kendi araçlarında kullanıyor, ölçek ekonomisinden uzak bir üretim yapıyor. Bu nedenle, maliyetler artıyor, üretim hacmi ve satışlar düşük seviyede kalıyor ve yüksek maliyetli Ar-Ge yapmak mümkün olmuyor. Geçtiğimiz yıl, otomotiv yan sanayinin toplam ihracatı 8,6 milyar dolar iken motor ihracatımızın sadece 222 milyon seviyesinde kalması tabloyu ortaya koyuyor. Motor Mükemmeliyet Merkezi’nde yapılacak çalışmalarla, motor ve aktarma organı üretme kabiliyetimizi artıracağız. Yakıt sistemi, silindir, biyel, krank, elektronik sistemler ve şanzıman gibi parçaların tasarlanması için gerekli test ihtiyaçlarını bu merkezde karşılayacağız. Motor Mükemmeliyet Merkezinde, bir motorun tasarımından prototip üretimine kadar yapılması gereken tüm testler yapılabilecek. İnşallah bu yıl içinde bu tesisimizin temelini atmayı ve hızlı bir şekilde faaliyete geçirmeyi hedefliyoruz."

AA

 
Motorinde indirim
 
3 Gün Bahar Havası, Pazar Günü Kış!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Motorinde indirim
Akaryakıt dağıtım şirketlerince motorinin litresinde indirime gidildi.
Ehliyet Sınavı Soruları İşaret Diline de Çevrilecek
Ehliyet sınavı soruları işaret diline de çevrilecek
Tamamen Türk Mühendislerinin Eseri
Türkiye otomotiv sektörünün öncü kuruluşu Ford Otosan tarafından geliştirilmiş ...
 
Bakan Yıldırım: Kanal İstanbul Altyapısında Sorun Yok
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kanal İstanbul ...
Türkiye'ye Örnek Olacak Tünelde Sona Doğru
Karadeniz Sahil Yolu'nun Trabzon kesimindeki önemli geçişleri arasında ...
Avrupa Ticari Araç Sektör Analizi
2016 yılı Ocak-Şubat döneminde AB ve EFTA ülkeleri toplamına göre ticari ...
 
Zorunlu Trafik Sigortası Ucuzluyor
Milyonlarca vatandaşı ilgilendiren Torba Yasa tasarısına ilişkin süreç dün başladı.
Dolar Güne Kaçtan Başladı?
İstanbul serbest piyasada dolar 2,8430, avro 3,2130 liradan güne başladı.
Temsa, Kurum İçi Girişimcilik ile Fark Yaratıyor
TEMSA Yenilikçilik ve Girişimcilik (YG) panelinin bu haftaki konuğu Türkiye’nin ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
kamyoncu
bus
sondakika
lkw
fahrer
truck
dikkat
news
Kamyon