GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Domates İthalat Kotasında Artış
Domates İthalat Kotasında Artış
Verhniy-Lars Ve Kazmalyar Kapılarında Yoğunlukluklarla İlgili Bilgilendirme
Verhniy-Lars Ve Kazmalyar Kapılarında Yoğunlukluklarla İlgili Bilgilendirme
Update Coronavirus Outbreak  Impact On Border Crossing Points With Iran

Update Coronavirus Outbreak Impact On Border Crossing Points With Iran

1 2 3 4 5 6
28 Ekim 2019 Pazartesi - 17:58

"LPG ile Köprü Geçişini Bedavaya Getirmek Mümkün"

Akaryakıt fiyatlarının sürekli artması araç kullanıcılarını alternatif yakıtlara yönlendiriyor. Çevre dostu ve tasarruf sağlayan LPG’li araçlar 2019 yılı TÜİK verilerine göre otomobillerin yüzde 37’sini oluşturuyor.

 LPG ile Köprü Geçişini  Bedavaya Getirmek Mümkün

Her yıl daha fazla sürücünün tercih ettiği LPG ile yüzde 40 civarında tasarruf mümkün. Dünyanın en büyük alternatif yakıt sistemleri üreticisi BRC’nin Türkiye CEO’su Kadir Örücü, “Normal şartlarda kilometre başına 50-60 kuruş benzin tüketen bir aracın BRC ile LPG dönüşümünü sağladığımızda kilometre başına yakıtı 25-30 kuruşa düşüyor. Kabaca bir hesaplamayla günde 50 kilometre yapan bir araç sahibi günde 10 liraya varan tasarruf gerçekleştirebiliyor. Bir diğer deyişle köprü geçişinin 10,5 lira olduğu ülkemizde LPG’li araç kullanıcısı köprü geçişini bedavaya getiriyor” şeklinde konuştu.

Akaryakıt fiyatlarının sürekli artması araç sahiplerini alternatif yakıtlara yönlendiriyor. OPEC verilerine göre dünyanın petrol rezervleri giderek azalırken, keşfedilmiş doğalgaz kaynakları halen yeterliliğini koruyor. Her geçen gün yeni doğalgaz kaynaklarının bulunmasıyla artan doğalgaz rezervleri, LPG’nin uzun yıllar fiyat avantajını koruyacağını gösteriyor. TÜİK’in 2019 Mayıs verilerine göre Türkiye’deki otomobillerin yüzde 38’i LPG kullanıyor. Doğru uygulandığında yüzde 40 civarında tasarruf sağlayan LPG ayrıca düşük emisyon değerleriyle çevre dostu bir ulaşım sağlıyor.

‘Köprü geçişini bedavaya getirebilirsiniz’

Dünyanın en büyük alternatif yakıt sistemleri üreticisi BRC’nin Türkiye CEO’su Kadir Örücü, “Normal şartlarda kilometre başına 50-60 kuruş benzin tüketen bir aracın BRC ile LPG dönüşümünü sağladığımızda kilometre başına yakıt tüketimi 25-30 kuruşa düşüyor. Kabaca bir hesaplamayla günde 50 kilometre yapan bir araç sahibi günde 10 liraya varan bir tasarruf sağlıyor. Bir diğer deyişle köprü geçişinin 10,5 lira olduğu ülkemizde LPG’li araç kullanan İstanbullu köprü geçişini bedavaya getiriyor” ifadelerini kullandı.

Otomobillerin yarıya yakını LPG’li

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK), 2019 yılı mayıs ayı Motorlu Kara Taşıtları İstatistiklerine göre, trafiğe kayıtlı 23 milyon 39 bin 551 adet taşıtın yüzde 54,2’sini otomobiller oluşturuyor. Aynı verilere göre, trafiğe kayıtlı 12 milyon 482 bin 475 otomobilin ise yüzde 38’ini oluşturan 4 milyon 710 bin 222 araç LPG kullanıyor. LPG kullanan araç sayısı her yıl giderek artıyor.

LPG GERÇEKLERİ:

• Çoğu hidrokarbon yakıtlara göre LPG’nin karbon-hidrojen oranı düşüktür. Dolayısıyla ürettiği birim enerji başına daha az karbondioksit (CO2) açığa çıkar.

• LPG değişik oranlarda bütan ve propan gazlarının karışımıdır. Karışım oranına göre farklılık gösterse de tüm diğer hidrokarbon yakıtlara (doğal gaz, benzin, dizel vs.) göre kilogram başına daha fazla enerji üretir. Kalorifik değeri yüksektir.

• Birleşmiş Milletler Uluslararası İklim Değişikliği Paneli’ne (IPCC) göre, karbondioksitin (CO2) küresel ısınma potansiyeli (GWP) faktörü, yani seragazı etkisi 1 iken, doğalgazın ki (metan) 25, LPG’ninki 0’dır.

• Hava kirliliği ve insan sağlığı açısından en önemli kirleticiler katı parçacıklar (PM) ve azot oksitlerdir (NOx). Avrupa Birliği ülkelerinde PM’den kaynaklanan sağlık harcamalarının ton başına 75.000 Euro, NOx’den kaynaklananın ise 12.000 Euro olduğu hesaplanmaktadır.

• Katı parçacıklar, oluşan hava kirliliğinin Avrupa Birliği ülkelerinde her insanın hayatını ortalama 8,6 ay azalttığı tahmin edilmektedir. Ayrıca açık ateşlerin neden olduğu solunum yolları sorunlarının dünyada yılda 1,5 milyon insanın hayatına mâl olduğu tespit edilmiştir.

• LPG’nin katı parçacıklar (PM) salınımı odun ve kömürden 25-35 defa, dizelden 10 defa, benzinden %30 daha azdır.

• Otomotiv yakıtları arasında azot oksitler (NOx) salınımı en düşük yakıt LPG Oto gazdır. LPG’li bir araç kilometre başına doğal gazlı bir araca göre %50, benzinli bir araca göre %75, dizel araca göre %200 daha az NOx üretmektedir.

• Avrupa Birliği’nde 1000 kilometre başına salınan zararlı maddelerden kaynaklanan sağlık harcamaları dikkate alındığında LPG otogaz, benzinden %70, dizelden %700 daha az sağlık harcaması sağlar.

• Avrupa Birliği ülkelerinde 2020 yılı için konulmuş hedefe göre, otomotiv yakıtları içinde LPG otogazın günümüzde %2 olan payının %10’a çıkarılması öngörülmektedir. Günümüzde ülkemizde LPG otogaz otomotiv yakıtları arasında %12’lik bir paya erişmiştir. Bu açıdan Türkiye, Avrupa Birliği’nin 2020 hedefini şimdiden yakalamış ve geçmiştir.

• Ülkemizde yaklaşık 5 milyon araç LPG otogaz kullanmaktadır. Bu suretle her yıl yaklaşık 2 milyon ton daha az CO2 salınımı gerçekleşmektedir.

 
İnci Akü, ‘Ara Gaz’la Yollarda!
 
Dünya, Elektrikli Araçları İstanbul’da Konuşacak!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
TREDER, Sektörün Temsilcilerini Ağırladı
Avrupa’nın treyler üreticilerinin çatı kuruluşu olan CLCCR (International ...
Dizel Yakıt, Doğalgaz ve Elektrikle Çalışan Çevre Dostu MAN Şehir Otobüsleri Sergilendi!
MAN Truck & Bus, Brüksel’deki Busworld Europe 2019’da MAN ve NEOPLAN markalarının ...
Sayısal Takograf Yönlendirme Komitesi 10. Toplantısı Ankara'da Gerçekleştirildi
Sayısal Takograf Yönlendirme Komitesi 10. Toplantısı 23 Ekim 2019 Çarşamba ...
 
Karsan, Konforlu ve Ekonomik Yolcu Otobüsü Star ile Star Okul Otobüsü’nü Yeniledi
Toplu taşıma sistemleriyle her kente uyum sağlayabilecek modern çözümler ...
Temsa İş Makinaları, Crown Depo Ekipmanlarını Tanıttı
Endüstriyel depo ekipmanlarının lider markası ‘Crown Depo Çözümleri’ ile ...
Doğuş Otomotiv Yönetimi Scania'yı Ziyaret Etti
Doğuş Grubu Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Ferit F. Şahenk, Doğuş Otomotiv ...
 
Toyota, CaetanoBus SA ile Birlikte Yakıt Hücreli Yeni Şehir Otobüsünü Üretmek Adına İlk Adımı Attı
Hidrojeni güvenli ve temiz bir enerji kaynağı olarak her alanda kullanmak ...
Continental Türkiye'den As Adana Seyahat Otobüs Sürücülerine Sürüş Güvenliği Eğitimi
Dünyanın en büyük uluslararası lastik ve orijinal ekipman tedarikçilerinden ...
2020 Yılı Bulgaristan, Romanya, Belarus Ve Ukrayna Sürücü Vizeleri ile İlgili Duyuru Yapıldı!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü resmi ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
türkiye
kamyoncu
Kamyon
sondakika
fahrer
şoför
bus
truck
dikkat