GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Treyler Sektörü, Milli Dayanışma Kampanyası’na Destek Veriyor
Treyler Sektörü, Milli Dayanışma Kampanyası’na Destek Veriyor
Ukrayna Porubne Kapısındaki  Eylemin Sona Ermesi İçin Resmi  Kurumların Girişimleri Devam Ediyor
Ukrayna Porubne Kapısındaki Eylemin Sona Ermesi İçin Resmi Kurumların Girişimleri Devam Ediyor
Plaxton Panorama Scores Largest Order To Date With 34 Double Deck Coaches For Oxford Tube

Plaxton Panorama Scores Largest Order To Date With 34 Double Deck Coaches For Oxford Tube

1 2 3 4 5 6
24 Haziran 2019 Pazartesi - 14:45

"İç Pazar Yüzde 50 Daraldı, Yerli Üretimin Payı 7,5 Puan Artış Gösterdi"

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Haydar Yenigün, dünya genelinde korumacılık eğilimi yükselirken iç pazarda yerli üretim araçların payının artışının sanayimiz açısından memnuniyet verici olduğunu vurgulayarak, “Geçtiğimiz son 6 yıldır otomobil pazarı özelinde, 3 yıldır ise toplam otomotiv pazarında yerli üretim araçların payı istikrarlı yükselişini sürdürüyor." dedi.

 İç Pazar Yüzde 50 Daraldı, Yerli Üretimin Payı 7,5 Puan Artış Gösterdi

Dünyanın önemli otomotiv üreticileri arasında yer alan Türkiye’de son dönemde iç pazarda yaşanan ciddi daralmaya karşın, pazarda yerli üretim araçların payında artış yaşanıyor. Bu konuda açıklamalarda bulunan Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Haydar Yenigün, dünya genelinde korumacılık eğilimi yükselirken iç pazarda yerli üretim araçların payının artışının sanayimiz açısından memnuniyet verici olduğunu vurgulayarak, “Geçtiğimiz son 6 yıldır otomobil pazarı özelinde, 3 yıldır ise toplam otomotiv pazarında yerli üretim araçların payı istikrarlı yükselişini sürdürüyor. Mevcut yatırımların korunması ve yeni yatırım çekilmesinde önemli bir etken olan iç pazarda son dönemde ciddi daralma yaşanıyor olmasına rağmen yerli üretim araçların payında artış yaşanması gerek yerli üretim araçların başarısı gerekse hükümetimizin sanayimize gösterdiği desteğin önemli birer göstergesidir” dedi.

Türkiye otomotiv sanayiine yön veren ve sektörün çatı kuruluşu konumunda olan Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) üyeleri, gerçekleştirdikleri ihracat geliri, dış ticaret dengesine pozitif katkı, istihdam, vergi geliri gibi ülke ekonomisine sağladıkları direkt ve dolaylı katkı sayesinde ekonomimizin vazgeçilmez oyuncuları konumunda yer alıyorlar. OSD Başkanı Haydar Yenigün, 2018 yılında gerçekleştirdiği 32 milyar dolar ihracat geliri ile ülkemizin toplam ihracatının yüzde 19’unu gerçekleştiren ve dış ticaret dengesine sağladığı 12,9 milyar dolarlık pozitif etki ile ülkemiz ekonomisine sağladığı katkıyı en üst seviyeye taşıyan otomotiv sanayiinin ekonomimizin vazgeçilmez parçası konumuna geldiğine dikkat çekti. Yenigün “Ürettiği her 100 aracın 86’sını ihraç eden otomotiv sanayiinin ulaştığı bu başarılı nokta sürdürülebilirlik açısından aynı zamanda bir risk oluşturuyor. Üretimde, ihracat ile iç pazara üretimin bir dengesi olması risk yönetimi açısından önem taşıyor. Sadece ihraç pazarlara dayalı bir üretim modeli dünya ticaret ortamındaki hareketliliğe karşı sanayimizi daha kırılgan hale getirirken rekabetçiliğimizi zayıflatıcı etki oluşmasına sebep oluyor” dedi.

“İç pazar yüzde 50 daraldı, yerli üretimin payı 7,5 puan artış gösterdi”

İç pazardaki yerli üretimin payının artış trendinde olduğuna dikkat çeken Haydar Yenigün, sanayi olarak bu gelişimden büyük memnuniyet duyduklarını ifade etti. Yenigün, “Ocak-Mayıs dönemi verilerine göre, iç pazarda son 10 yılda ortalama yüzde 38 olan yerli üretimin payı 2019 yılında yüzde 46 seviyesine ulaştı. Bu, sanayimiz ve ülkemiz ekonomisi açısından önemli bir gelişme. İç pazarda yerli ürünlerin payının yükseliyor olmasının iki ana sebebi var. Birincisi, ürün özellikleri ve kalitesi ile dünya çapında kabul gören ürünlerimizin iç pazarda algısının kuvvetlenmesi, satılan ürünlerin beğeni ile karşılanması ve talebin yükselmesi. İkincisi ise hükümetimizin sanayimizi destekleyici politikalarının iç pazarda karşılık bulması. Bu noktada, hükümetimizin sanayimiz rekabetçiliğini kuvvetlendirmek adına aldığı tedbirler için ilgili kamu yöneticilerimize bir kez daha teşekkürlerimizi sunuyoruz” dedi.

“Mevcut yatırımların korunması ve yeni yatırımların gelmesi için iç pazar önemli”

Yenigün açıklamasında, otomotivde mevcut yatırımların korunması ve yeni yatırımların çekilebilmesi için iç pazar cazibiyetinin önemli bir etken olduğuna dikkat çekerken hem iç pazarın büyüklüğü hem de iç pazarda satılan araçlar içinde yerli üretim araçların payının ön plana çıktığını belirtti. Yenigün, “2015 yılında 1 milyon 19 bin adet ile rekor seviyeye ulaşan pazar 2016 yılı itibariyle durağanlaşma sürecine girdi, 2017 yılında 1 milyon adet sınırının gerisinde kaldı. 2018 yılında yaşanan ekonomik hareketlilik ile birlikte Pazar yüzde 35 gibi bir daralma ile 642 bin adet seviyesinde kapandı. 2018 yılı son çeyreğinde yürürlüğe giren ve son olarak Haziran ayı sonuna kadar uzatılmasına karar verilen ÖTV / KDV indirimlerine rağmen yılın ilk 5 ayında pazar yüzde 50 daralma gösterdi. Bu sonuç, iç pazarın yeniden büyüme seyrine geçmesi için kısa vadede mevcut tedbirlerin kapsamının genişletilerek yıl sonuna kadar devam etmesi gerektiğini bizlere gösteriyr. Uzun vadede ise iç pazarın geçmişte ulaştığı 1 milyon adet seviyesine ulaşması ve istikrarının sürdürülmesi için yeni politikaların geliştirilmesi gerektiği görülüyor” dedi. Yenigün, otomotiv sanayiinin rekabetçiliğnin geliştirilmesi konusunda hükümet ile yakın işbirliği içinde çalışmakta olduklarını ve bu çalışmaların sonuçlarını almaktan büyük memnuniyet duyduklarını sözlerine ekledi.

 
Bakan Varank'tan Ford Otosan Ar-Ge Merkezine Ziyaret!
 
Optifuel Challenge 2019 ile Yine Rekorlara İmza Atıldı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
"Treyler Sektörü Bu Desteği Hak Ediyor"
Hurda araçta ÖTV indiriminin 10 bin liradan 15 bin liraya çıkarılmasını ...
Otomobil Pazarı %47, Hafif Ticari Araç Pazarı %50 Azaldı.
Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2019 yılı ocak nisan ...
Boeing ve Ticaret Bakanlığı’ndan Havacılıkta Tedarik Zincirini ve İhracatı Geliştirmeye Yönelik İşbirliği
T.C. Ticaret Bakanlığı ve Boeing, Türkiye’nin havacılık alanındaki ihracatını ...
 
Ağır Ticari Araç Pazarındaki Bekleyiş Sürüyor
TAİD Genel Başkanı İlhami Eksin ağır ticari araç pazarında 2019 yılının ...
Ağır Ticari Araç Pazarı İlk Çeyrekte Daraldı
Ağır ticari araç satışları 2019 yılına düşüşle başladı. Ocak-Mart döneminde ...
Varış Öncesi Gümrük İşlemleri Genelgesi Paylaşıldı
UND'nin yapmış olduğu açıklamaya göre; Varış Öncesi Gümrük İşlemlerine ...
 
UTİKAD’ın Sürdürülebilirlik Yolculuğu FIATA’da İyi Uygulama Örneği Oldu
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği UTİKAD, ...
"Gündemi Ekonomi Yapalım, İcraat Dönemi Başlatalım"
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu ...
TİM Başkanı Gülle: 4.5 Yıllık Reform Dönemi Başlıyor
31 Mart yerel seçimlere ilişkin, Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı ...
 
Nuray PEKCAN
2020
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
treyler
bus
truck
kamyoncu
türkiye
fahrer
dikkat
news
Kamyon