GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Araç Muayene Gecikme Bedeli Nasıl Hesaplanıyor?
Araç Muayene Gecikme Bedeli Nasıl Hesaplanıyor?
‘MICHELIN Crossclimate+’ Lastikleri ile Hem Siz Hem Sevdikleriniz Güvende Olsun
‘MICHELIN Crossclimate+’ Lastikleri ile Hem Siz Hem Sevdikleriniz Güvende Olsun
WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

WABCO Expands Operations in Turkey with its First Manufacturing Facility

1 2 3 4 5 6
18 Ocak 2019 Cuma - 16:58

'Fedarasyonun Esnafa Sahip Çıkmasını Bekliyoruz'

Güneydoğu Anadolu ve Habur dosyamız kapsamında gerçekleştirdiğimiz kooperatif ziyaretlerimize devam ediyoruz. Şimdiki durağımız, S.S. 1 Nolu Adıyaman Motorlu Taşıtlar Kooperatifi. Kooperatife girer girmez, tesis içerisindeki yeni araçların varlığı çekiyor dikkatimizi. Bizi karşılayan Şevket Çalgan Başkanımıza, kooperatifin ne kadar güzel olduğunu söylüyoruz. Ne yalan söyleyelim, bu kadar düzenli, asfaltı atılmış, tertemiz, bakımlı bir tesise çok sık rast gelmiyoruz biz de.

 Fedarasyonun Esnafa Sahip Çıkmasını Bekliyoruz

Şevket Başkan’la birlikte, bu güzel tesisi bir yandan gezmeye, bir yandan da sohbet etmeye koyuluyoruz.

S.S. 1 Nolu Adıyaman Motorlu Taşıtlar Kooperatifi’ndeki üye sayısı 360’dan 200’e düşmüş. Tesis, şu anda kurulu olduğu bu alana 3 yıl önce buraya taşınmış. Ondan önce Adıyaman merkezde bulunuyormuş. Gezmekte olduğumuz bu yeni tesisin 14 bin metrekare olduğunu söylüyor Şevket Başkan. Mülkiyeti kooperatife ait olan tesisin ederi için Başkan Çalgan, “Yaklaşık 20 Trilyon eder diye düşünüyorum.” diyor.

“Akaryakıt Her Gün Yükselmeye Devam Ederse Burası da Batacak”

“Önceki yıllarda yoğun olarak yabancı firmalara ait tütün taşımacılığı yapıyorduk. Şimdilerde daha çok tekstil ürünleri taşıyoruz. Bunların da pek çoğunu, İzmir ve Bursa’ya yaptığımız taşımacılık oluşturuyor. Şu anda sadece yurt içinde hizmet veriyoruz.” Şevket Başkan’a tesisin ne kadar düzenli olduğunu belirtince şu cevabı alıyoruz: “Burada her konuda bir disiplin söz konusu. Bu anlamda diyebilirim ki, Güneydoğu’da örnek gösterilebilecek tek kooperatif burasıdır. Ne var ki, akaryakıt her gün yükselmeye devam ederse burası da batacak. Son günlerde fiyatlarda bir düşüş söz konusu olsa da, pompalara henüz yansımış değil.”

S.S. Nolu Adıyaman Motorlu Araçlar Kooperatifi’nde 30-40 araç mevcut. Araçlar arasında bir hareket sırası bulunuyor, sırası gelen araç taşımacılığı gerçekleştiriyor. Karşılaştıkları en büyük sıkıntının ne olduğunu sorunca şu yanıtı veriyor Şevket Başkan:En büyük sıkıntımız işsizlik. Bir seneden beri işler ciddi manada düştü. Akaryakıt yükseldi. Lokantacısı, sanayisi, lastikçisi, mazotçusu bize bağlı. Biz çalışmadığımız zaman onların işleri de yürümüyor. Buradan bir araç İzmir’e gittiği zaman bir ton mazot yakıyor. Çalışmadığı zaman ne olacak? Hem mazotçu, hem de şoför zarar etmiş oluyor. Şimdiye kadar birkaç sefer Federasyon Başkanıyla görüştüm. Geçen sene Kıbrıs’ta, bir önceki sene de Antakya’da görüşmüştük. Her sene görüşüyoruz. Aidatlarımızı düzenli ödüyoruz. Ancak henüz bir gelişme kaydedilmiş değil.”

“Bu Şartlarda Büyük Firmalara Nasıl Baş Edeceğiz?”

Başkanın bu sözleri üzerine federasyondan somut olarak ne beklediklerini soruyoruz: “Federasyonun bu esnafa sahip çıkmasını bekliyoruz. Niye mazotu büyük firmalara indirimli veriyorlar da, bu fakirlere vermiyorlar? Biz bu şartlarda büyük firmalarla nasıl rekabet edebileceğiz? Karayolu Taşıma Yönetmeliği 2004 yılında yürürlüğe girdi ve ondan sonra belgeler verilmeye başlandı. O belgeler için o zaman çok para vermiştik. O belgenin ne faydası oldu bize? O dönem bu belgenin o kadar çok faydasından bahsetmişlerdi.  Genel Müdür, “Başkanım faydası şöyle olacak; büyük firmalar kendi yükünün dışında piyasadan yük alamayacak” demişti. Hani nerede kaldı bu? İhaleye giriyoruz K1 belgesi ile ihaleye giren benim önümü kesiyor. Bunlar olmayacaktı. Eski parayla 60 milyar para ödedik. Niye ödedik biz bu parayı? Her gün “Şu bölgeyi çıkarın, bu bölgeyi çıkarın deniliyor”… Tüm bu istenilenleri de yerine getiriyoruz. Ama bunun karşılığını alabildiğimizi sanmıyorum. Örneğin geçen sene Gümrük ve Ticaret Bakanı ile görüştük. Gerekli iyileştirmeleri yerine getireceklerini bize ilettiler. Ama henüz bir iyileşme yaşanmış değil. Esnafın aile hayatı sıfır, gecesi gündüzü yok. Kefeni boynunda yaşıyor. “Şevket Başkan’la tesis gezimizi sonlandırırken son bir mesajı olup olmadığını sorunca “Cemiyet bize sahip çıkmadığı müddetçe biz bir araya gelemeyiz. Cemiyetin bize sahip çıkması gerekiyor“ şeklinde oluyor son mesajı.

 

 
"Türkiye Her Yıl İlk 3’e Giriyor''
 
''WE EXPECT THE FEDERATION TO PROTECT THE ARTISANS''
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
"Durumumuz Hiç İç Açıcı Değil Fakat Bir Umut Var"
Güneydoğu ve Habur Dosyamızda sıradaki durağımız, hem bir iş adamı, hem ...
"Tek Kapıdan Dört Ülkeye İhracatımız Yeniden Başlayacak"
Şırnak’tan Silopi’ye geçerek, ilk durağımız olan Şırnak Esnaf ve Sanatkârlar ...
''Irak Gümrüğü’nde Araçla Beraber Bizi de XRay Cihazından Geçiriyorlar''
“Sektörün ve şoförün derdi bitmiyor” diyerek başlattığımız ve sektörün ...
 
Tüm Dünya Limanlarını Birbirine Bağlayan Taşımacılık: Ro-Ro Seferleri
Ülkemiz limanlarında gerçekleştirilen Ro-Ro taşımacılığına ilişkin ilgili ...
Avrupa’ya Yapılan Ro-Ro Seferlerinde Yabancı Firmaların Egemenliği Artıyor
Karayolu araçlarının, denizyolu ile ulaşımını sağlayan gemiye Ro Ro; bu ...
''Lojistik Sektörünün Korunması, Kollanması ve Desteklenmesi Gerekiyor''
Best Nakliyat Genel Müdürü ve MÜSİAD Lojistik Sektör Kurulu Başkanı Ahmet ...
 
"Kooperatifçiliğin Misyonunu Sorgular Hâle Geldik"
Kamyonum dergisi, Şanlıurfa'ya giderek, yerelde kurulu kooperatifler, ...
''Türk Nakliyecisi, İhracatçısını Yarı Yolda Bırakmadı''
Kamyonum dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, TETNAK Yönetim Kurulu ...
'Nakliyecilik, Bir Malı Bir Noktadan Bir Noktaya Taşımak Değildir'
Alp Özler Nakliye Grubu'nun bu yılki cirosu, yaklaşık 200 milyon Türk ...
 
Nuray PEKCAN
Çözüm?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
BİREYSEL KAMYONCUNUN ZAFERİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
truck
treyler
news
kamyoncu
sondakika
türkiye
lkw
fahrer
şoför