GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Meryıldız Lojistik, Tekstil Taşımacılığında 'Tırsan' Dedi
Meryıldız Lojistik, Tekstil Taşımacılığında 'Tırsan' Dedi
Kazada Sıkışan Kamyon Sürücüsü Hayatını Kaybetti
Kazada Sıkışan Kamyon Sürücüsü Hayatını Kaybetti
SOL Lines Takes a Vertical Step as it Gains Control of Scanlog

SOL Lines Takes a Vertical Step as it Gains Control of Scanlog

1 2 3 4 5 6
29 Nisan 2019 Pazartesi - 10:57

"2030'da Elektrikli Araçların Payı Yüzde 40 Olabilir"

TAYSAD’ın 41’inci Genel Kurul toplantısında söz alan TAYSAD Başkanı Alper Kanca, “Bugün fabrikalardan çıkan otomobiller yaklaşık 17 yıl yollarda kalıyor. Elektrikli araç, otonom araç ve paylaşımlı araç dönüşümüyle birlikte bundan bu sürenin 4.5 yıla kadar düşeceği öngörülüyor. Ama 4.5 yılda bir otomobil, 17 yılda yaptığından daha fazla km yapacak. Çünkü artık sürücüsüz ve paylaşımlı araçlarda araç sahipliği kavramını dönüşecek" diye konuştu.

 2030 da Elektrikli Araçların Payı Yüzde 40 Olabilir

Türkiye’de 400’ü aşkın üyesi ile Türk otomotiv tedarik sanayinin tek temsilcisi olan Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD), 41. Olağan Genel Kurul Toplantısı’nı gerçekleştirdi. TC. Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır’ın da katıldığı toplantının açılışında konuşan TAYSAD Başkanı Alper Kanca, otomotiv sektörünün dönüşümün eşiğinde olduğuna dikkat çekti. Kanca, “Ana sanayinin gündeminde elektrikli araçlar, batarya teknolojileri, otomotiv elektroniği, otonom araçlar gibi kavramlar var. Yapılan tahminlere göre, 2030 yılında geleneksel içten yanmalı motorlu araçların payı yüzde 14’e gerilerken, hibrit veya yarı hibrit araçların yüzde 46, tamamen elektrikli araçlar yüzde 40 ve otonom araçlar ise yüzde 30’luk paya sahip olacağı öngörülüyor. Tedarik sanayicileri olarak şirketlerimizin faaliyet alanına bu gelişmeleri dahil etmeliyiz. Dolayısıyla, daha fazla mühendislik, daha fazla yatırım ve daha fazla marka-tedarikçi ilişkisi için bu yeniliklere açık olmak çok önemli” diye konuştu.    

TAYSAD’ın 41’inci Genel Kurul toplantısı kapsamında en çok ihracat yapan, ihracatını en fazla artıran, en fazla patent tescili alan ve TAYSAD tarafından yürütülen ve mesleki eğitimi destekleyen ADMOG projesine en çok destek veren firmalara da ödülleri takdim edildi.

Kuruluşunun ardından 40 yılı geride bırakan ve 400’ü aşkın üyesiyle otomotiv tedarik sanayi sektörünün tek temsilcisi olan Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD), 41. Olağan Genel Kurul Toplantısı’nı gerçekleştirdi. TAYSAD üyeleri ve paydaşlarının yanı sıra TC. Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır’ın da teşrif ettiği toplantıda otomotiv sanayiinin Türkiye ve dünyadaki durumu ve tedarikçilerin yol haritası üzerinde duruldu. Genel kurulun açılış konuşmasını gerçekleştiren TAYSAD Başkanı Alper Kanca, 2000 yılında 58 milyon adet olan dünya motorlu araç satışının, 2018 yılında 100 milyon civarına ulaştığını, ancak geçtiğimiz sene özellikle Çin’deki düşüş nedeniyle bu yıl satışların gerilemeye başladığına dikkat çekti.

"Avrupa’nın Etkili Bir Otomotiv Ülkesiyiz"

Ülkemizde otomotiv sanayii hakkında da bilgiler veren Alper Kanca, Mart ayında üretimin 132, ihracatın 120 ve pazarın da 50 bin adede kadar gerilediğine dikkat çekti. Kanca, “Tüm bunlara rağmen Türkiye, hala Avrupa’nın etkili bir otomotiv ülkesi. Otobüs üretiminde Avrupa’da hala bir numarayız, ticari araç üretiminde 3 ve otomobil üretiminde ise 7. sıradayız.  Dünya otomotiv üretiminde ise 15. sırada yer alıyoruz. Önümüzdeki dönemde yerimizi korumak ve kendimizi daha da geliştirmek durumundayız” diye konuştu. Tüm bu gelişmelere ek olarak sektörün ciddi bir dönüşüm içerisinde olduğunu belirten Alper Kanca,  bu dönüşümün merkezinde ise elektrikli araçlar, batarya teknolojileri, otomotiv elektroniği, otonom araçlar, sürücü destek sistemleri gibi kavramların olduğuna dikkat çekti. Kanca, şöyle devam etti: “Yapılan tahminlere göre, 2030 yılında geleneksel içten yanmalı motorlu araçların payı yüzde 14’e gerilerken, hibrit veya yarı hibrit araçların yüzde 46, tamamen elektrikli araçlar yüzde 40 ve otonom araçlar ise yüzde 30’luk paya sahip olacağı öngörülüyor. Tedarik sanayicileri olarak şirketlerimizin faaliyet alanına bu gelişmeleri dahil etmeliyiz. Dolayısıyla, daha fazla mühendislik, daha fazla yatırım ve daha fazla marka-tedarikçi ilişkisi için bu yeniliklere açık olmak çok önemli” diye konuştu.   

“Yurt Dışında Algı Sorunu Yaşıyoruz”

TAYSAD Başkanı Alper Kanca, ihracat ile büyüyen, gelişen Türk otomotiv sanayinin son dönemlerde yaşanan en büyük zorluğunun yurt dışındaki algı olduğuna dikkat çekerek şöyle konuştu: “Bu tür sorunları azaltmanın yollarına bakmak durumundayız. Almanya’da farklı seviye ve büyüklükteki şirketlerde çalışan 150 Alman yönetici ile yaptığımız anket çalışmasında, Türkiye ile çalışmış olanların ülkemiz ile ilgili olumlu izlenimleri olduğunu gözlemledik. Dolayısıyla ülkemiz şirketleri ile çalışmamış olan Alman firmalarına kendimizi iyi anlatmamız gerekiyor. TAYSAD olarak bu amaçla, geçtiğimiz haftalarda Almanya’da 2 büyük şehirde hem Alman otomotiv firmalarının hem de Alman basınının yer aldığı toplantılar gerçekleştirdik. Toplantılarımızın olumlu yansımalarını da almaya devam ediyoruz” şeklinde konuştu.

“Hedef: Yüksek Katma Değerli, İleri Teknolojili Özgün Üretim”

Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır da Türkiye’yi dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına yükseltme hedefiyle gayret gösterdiklerini belirterek, bunun yolunun da yüksek katma değerli, ileri teknolojili ve özgün üretim olduğunu söyledi. Bu irade sayesinde Türkiye’nin son 16 yılda savunma sanayinde yerlilik oranını yüzde 20’lerden yüzde 65’lerin üzerine çıkarmayı başardığını dile getiren Kacır, hedeflerinin savunma sanayinde elde edilen bu yerlileşme başarısını sanayinin diğer sektörlerine de yaymak olduğunu söyledi. Bu kapsamda otomotiv sanayiinde önemli ilerleme kaydedildiğini söyleyen Kacır, otomotiv sanayiinde toplam 141 Ar-Ge merkezi olduğuna dikkat çekerek, “2002 yılından 2018’e kadar geçen sürede yerli ve yabancı patent tescil sayısı 93’ten 997’ye, patent başvuru sayısı 60’tan 1.185’e yükseldi. Bu veriler otomotiv sanayiinin var gücüyle çalıştığını gösteriyor” diye konuştu.

“Otomobillerin Ömrü 4.5 Yıla Düşecek”

Otomotiv sektöründe yaşanan dönüşüme de değinen Kacır, konuşmasına şöyle devam etti: “Bugün fabrikalardan çıkan otomobiller yaklaşık 17 yıl yollarda kalıyor. Elektrikli araç, otonom araç ve paylaşımlı araç dönüşümüyle birlikte bundan bu sürenin 4.5 yıla kadar düşeceği öngörülüyor. Ama 4.5 yılda bir otomobil, 17 yılda yaptığından daha fazla km yapacak. Çünkü artık sürücüsüz ve paylaşımlı araçlarda araç sahipliği kavramını dönüşecek.  Bütün bunlar çok büyük dönüşümleri ifade ediyor. Bizlerin de hem mevcut durumu hem de geçmiş veriyi dikkate alarak geleceği çok iyi öngörmemiz lazım. Burada bizler için en önemli ve en kritik şey insan kaynağı. Biz insan kaynağını geliştirmeye, beşeri sermayeye yatırım yapmaya devam etmek durumundayız. Bu doğrultuda çok farklı programları peşi sıra yürütmeye gayret ediyoruz.”

 İhracat, Patent ve KSS Başarı Ödülleri Sahiplerini Buldu

TAYSAD’ın 41’inci Genel Kurul toplantısı kapsamında en çok ihracat yapan, ihracatını en fazla artıran, en fazla patent tescili alan ve TAYSAD tarafından yürütülen ve mesleki eğitimi destekleyen ADMOG kurumsal sosyal sorumluluk projesine en çok destek veren firmalara da ödülleri takdim edildi.

İhracat Ödülleri:

2018 Yılında En Çok İhracat Yapan Şirketler: 

1.     Bosch Sanayi

2.     Tırsan Treyler

3.     Maxion İnci Jant

 

2018 Yılında İhracatını En Çok Artıranlar Şirketler:  

1.   Kaplam Plastik

2.    Mercan Endüstriyel

3.    GKN Sinter İstanbul

 

Patent Ödülleri:

2018 Yılında En Çok Patent Tescili Alanlar Şirketler:  

1.  Tırsan Treyler

2.    Bosch Sanayi

3.    Ege Endüstri

 

KSS Ödülleri:

ADMOG Al Değerlendir Meslek Okullarını Güçlendir Projesi’ne En Çok Bağış Yapanlar Şirketler:

1.     Hexagon Mühendislik

2.     Hasçelik

3.     Autoliv 

 

KSS Özel Ödülü:    

Yalçın Paslı – Tezmaksan

 
Volkswagen Okul ve Servis Araçları Piyasaya Çıkıyor
 
Dinlenme Yerinde Kanıt Zorunlu Değil
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Türkiye, Avrupa Birliği’nin Hedefini Geçti
Avrupa Birliği, otomotiv yakıtları içinde LPG otogazın günümüzde yüzde ...
ZF, Satışlarını Artırdı; Yeni Nesil Mobilite Çözümlerine Yatırım Yaptı
ZF Friedrichshafen AG, 2018 yılında satışlarını yaklaşık %6 artırarak ...
OTAM’dan 2.5 Milyon TL’lik Emisyon Test Yatırımı
Avrupa'da yeni otomobiller için istenen WLTP emisyon testleri kapsamında, ...
 
Renault'dan Kişiye Özel Teslimatta Yenilikçi Bir Tasarım
Renault EZ-FLEX, şehir içinde pratik bir şekilde hareket etmek için tasarlanmış ...
Sürprizlerin Adresi Martaş Otomotiv Standı Oldu
Martaş Otomotiv, geçtiğimiz yıl ATR işbirliği kapsamında Şampiyonlar Ligi ...
DS, Elektrikli Modellerinin Asya Tanıtımını Yaptı
DS Automobiles, 2019 Şangay Otomobil Fuarı’nda elektrikli araç ürün gamını ...
 
Çin Grand Prix'yi, Mercedes Pilotu Lewis Hamiton Kazandı
Formula 1’de sezonun 3. Yarışı, F1 organizasyonunun bininci yarışı olan ...
"Egea Seni Piste Çağırıyor" Gaziantep'de
“Egea Seni Piste Çağırıyor” etkinliği bu yıl ilk olarak Gaziantep’de düzenlenecek. ...
Ege Fren, Automechanika İstanbul'da Frenin Ustaları İle Buluştu
Ege Fren, Automechanika İstanbul fuarında 6 Nisan Cumartesi günü gerçekleşen ...
 
Nuray PEKCAN
“KOOPERATİFLERİ BİTİRMEYE ÇALIŞIYORLAR!”
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU “KVKK” VE GETİRDİKLERİ
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
Kamyon
treyler
şoför
fahrer
haberler
dikkat
türkiye
sondakika
kamyonum